Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 22.2 do 26.2. 2021

1. Povinné online hodiny.

7.A) V pondělí 22.2. 10:55 – 11:40 (téma Květ)

Ve čtvrtek 25.2. 13:20 – 14:05 (téma Květenství)

__________________________________________________________________________________________

7.B) V pondělí 22.2. 10:00 – 10:45 (téma Květ)

Ve středu 24.2. 8:00 – 8:45 (téma Květenství)

K hodinám se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Drill and skill – Květ a květenství – povinně splnit třikrát do 28.2. 2021.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 15.2 do 19.2. 2021

1. Povinné online hodiny.

7.A) V pondělí 15.2. 10:55 – 11:40 (téma List)

Ve čtvrtek 18.2. 13:20 – 14:05 (téma List – dokončení)

__________________________________________________________________________________________

7.B) V pondělí 15.2. 10:00 – 10:45 (téma List)

Ve středu 17.2. 8:00 – 8:45 (téma List – dokončení)

K hodinám se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Drill and skill – List – povinně splnit třikrát do 21.2. 2021.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 8.2 do 12.2. 2021

1. Povinné online hodiny.

7.A) V pondělí 8.2. 10:55 – 11:40 (téma Stonek)

Ve čtvrtek 11.2. 13:20 – 14:05 (téma Stonek – dokončení)

__________________________________________________________________________________________

7.B) V pondělí 8.2. 10:00 – 10:45 (téma Stonek)

Ve středu 10.2. 8:00 – 8:45 (téma Stonek – dokončení)

K hodinám se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Drill and skill – Orgány rostlin, kořen a stonek – povinně splnit třikrát do 14.2. 2021.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 1.2 do 5.2. 2021

1. Povinné online hodiny.

7.A) V pondělí 1.2. 10:55 – 11:40 (téma Mechorosty a kapraďorosty – opakování)

Ve čtvrtek 4.2. 13:20 – 14:05 (téma Rostlinné orgány, kořen)

__________________________________________________________________________________________

7.B) V pondělí 1.2. 10:00 – 10:45 (téma Mechorosty a kapraďorosty – opakování)

Ve středu 3.2. 8:00 – 8:45 (téma Rostlinné orgány, kořen)

K hodinám se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Drill and skill – Kapraďorosty – povinně splnit třikrát do 7.2. 2021.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 25.1 do 28.1. 2021

1. Povinné online hodiny.

7.A) V pondělí 25.1. 10:55 – 11:40 (téma Plavuně a přesličky)

Ve čtvrtek 28.1. 13:20 – 14:05 (téma Kapradiny)

__________________________________________________________________________________________

7.B) V pondělí 25.1. 10:00 – 10:45 (téma Plavuně a přesličky)

Ve středu 27.1. 8:00 – 8:45 (téma Kapradiny)

K hodinám se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Drill and skill – Mechorosty – povinně splnit třikrát do 31.1. 2021.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 18.1 do 22.1. 2021

1. Povinné online hodiny.

7.A) V pondělí 18.1. 10:55 – 11:40 (téma Rostliny úvod)

Ve čtvrtek 21.1. 13:20 – 14:05 (téma Mechorosty)

__________________________________________________________________________________________

7.B) V pondělí 18.1. 10:00 – 10:45 (téma Rostliny úvod)

Ve středu 20.1. 8:00 – 8:45 (téma Mechorosty)

K hodinám se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Drill and skill – Rostliny systém, přechod na souš, pletiva – povinně splnit třikrát do 24.1. 2021.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 11.1 do 15.1. 2021

1. Povinná online hodina.

7.A) V pondělí 11.1. 10:55 – 11:40.

7.B) V pondělí 11.1. 10:00 – 10:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Až po online hodině si pohlédni motivační film k novému učivu – Botanika. Od příštího týdne se začneme učit o rostlinách.

Život rostliny

3. Najdi odpovědi na otázky a zapiš je zezadu do sešitu:

a) Co je to fotosyntéza?

b) Jaký význam mají rostliny pro ostatní organismy?

c) Kde stojí rostliny v potravním řetězci?

4. Drill and skill – Určování ptáků – povinně splnit třikrát do 15.1. 2021. Známka z tohoto drillu bude započtena již do 2. pololetí.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 4.1 do 8.1. 2021

1. Povinná online hodina.

7.A) V pondělí 4.1. 10:55 – 11:40.

7.B) V pondělí 4.1. 10:00 – 10:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Až po online hodině si pohlédni připravenou prezentaci, zpracuj zápis do školního sešitu (zápis je na konci prezentace)

Ptáci břehů tekoucích vod (prezentace Power point)

Ptáci břehů tekoucích vod PDF (pro ty, kterým nefunguje prezentace)

3. Drill and skill – Ptáci otevřené krajiny, ptáci břehů tekoucích vod – povinně splnit třikrát do 8.1. 2021.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 14.12 do 18.12. 2020

Třída 7.B – bez zadaného plánu, žáci chodí v tomto týdnu do školy, povinný drill – Lesní stromoví ptáci, ptáci okraje lesa a křovin do 20.12. (splnit třikrát)

Třída 7.A – distanční vzdělávání podle níže uvedeného plánu

1. Povinná online hodina.

7.A) V pondělí 14.12. 10:00 – 10:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Až po online hodině si pohlédni připravenou prezentaci, zpracuj zápis do školního sešitu (opiš červený text z prezentace)

Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny (prezentace Power point)

Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny PDF (pro ty, kterým nefunguje prezentace)

3. Drill and skill – Lesní stromoví ptáci, ptáci okraje lesa a křovin – povinně splnit třikrát do 20.12. 2020.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 7.12 do 11.12. 2020

Třída 7.A – bez zadaného plánu, žáci chodí v tomto týdnu do školy, povinný drill Dravci a sovy do 13.12. (splnit třikrát)

Třída 7.B – distanční vzdělávání podle níže uvedeného plánu

1. Povinná online hodina.

7.B) V pondělí 7.12. 10:00 – 10:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Až po online hodině si pohlédni připravenou prezentaci, zpracuj zápis do školního sešitu (opiš červený text z prezentace)

Dravci a sovy (prezentace Power point)

Dravci a sovy (pro ty, kterým nefunguje prezentace)

3. Drill and skill – Dravci a sovy – povinně splnit třikrát do 13.12. 2020.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 30.11 do 4.12. 2020

Třída 7.B – bez zadaného plánu, žáci chodí v tomto týdnu do školy, povinný drill Vodní a mokřadní ptáci do 4.12. (splnit třikrát)

Třída 7.A – distanční vzdělávání podle níže uvedeného plánu

1. Povinná online hodina.

7.A) V pondělí 30.11. 10:55 – 11:40.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Až po online hodině si pohlédni připravenou prezentaci, zpracuj zápis do školního sešitu (je součástí prezentace)

Mokřadní ptáci (prezentace Power point)

Mokřadní ptáci PDF (pro ty, kterým nefunguje prezentace)

3. Drill and skill – Vodní a mokřadní ptáci – povinně splnit třikrát do 4.12. 2020.

______________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 23.11 do 27.11. 2020

1. Povinná online hodina.

7.A) V pondělí 23.11. 10:55 – 11:40.

7.B) V pondělí 23.11. 10:00 – 10:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Až po online hodině si přečti v učebnici kapitolu Chování ptáků (str. 38 – 39)

3. Zápis do školního sešitu – doplň chybějící slova z nabídky. Správnost zápisu si ověř v učebnici.

Chování ptáků

Potrava 

– podle potravy dělíme ptáky na ……………………… (výr velký)​, ……………………….. (husa velká)​ a …………………………………. (kachna divoká)​

Rozmnožování:

Tok = ………………………, při nichž se samec uchází o samici​

Tok – stavba hnízda – kladení vajec – vysedávání mláďat – krmení mláďat

Krmiví ptáci

– mláďata jsou po narození ………………. a ……………………, nejsou schopná se živit sama

Nekrmiví ptáci

– mláďata po narození ………………., mají ………………. a sama se živí​

Tahy:

– tažní ptáci každoročně ……………………. hnízdiště a stěhují se na ………..

– stálí ptáci ………………………… hnízdiště a žijí zde celý rok

– potulní ptáci se po hnízdění …………………….  ​na širším území

Dorozumívání:

– vábení jsou krátké a tiché …………., které informují ptáky o vzájemné blízkosti

– varování je výrazné a ………………… na nebezpečí

– zpěv slouží samcům k ………………….. samic a ………………….. hnízdního okrsku

Nabídka: toulají, lákání, býložravé, peří, námluvy, slepá, upozorňuje, všežravé, opouštějí, vidí, jih, neopouštějí, zvuky, masožravé, hájení, holá

4. Drill and skill Vývoj a znaky ptáků – povinně splnit třikrát do 27.11. 2020.

_________________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 16.11 do 20.11. 2020

1. Povinná online hodina.

7.A) V pondělí 16.11. 10:55 – 11:40.

7.B) V pondělí 16.11. 10:00 – 10:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Až po online hodině si pohlédni připravenou prezentaci, zpracuj zápis do školního sešitu (je součástí prezentace)

Vznik a vývoj ptáků, vnější stavba těla (prezentace Power point)

Vznik a vývoj ptáků, vnější stavba těla PDF (pro ty, kterým nefunguje prezentace)

3. Drill and skill Šupinatí plazi, cizokrajní plazi – povinně splnit třikrát do 20.11. 2020.

___________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 9.11 do 13.11. 2020

1. Povinná online hodina.

7.A) V pondělí 9.11. 10:55 – 11:40.

7.B) V pondělí 9.11. 10:00 – 10:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams.

2. Pročti v učebnici kapitolu Želvy a krokodýli (str. 28 – 29)

3. Zapiš do školního sešitu – doplň chybějící údaje do tabulky, vypiš zástupce (u tabulky využij nabídku, správnost zápisu si ověř v učebnici nebo drillem) 

Želvy a krokodýli

ŽelvyKrokodýli
Pokryv těla
Čelisti
Ocas
Životní prostředí

Nabídka: rohovité štítky a kostěné desky, krunýř, bezzubé (rohovité), zuby v zubních jamkách, dlouhý a zploštělý, krátký a malý, souš a voda, voda 

Zástupci želv: 

želva ………………………….. – druh původem z jižní Evropy, běžně se chová v zajetí 

želva ………………………….. – suchozemská želva, která žije na Galapágách, dorůstá délky až 1,5m a váhy 200kg 

želva ………………………….. – žije ve vodách střední Evropy včetně ČR, délka až 25 cm a stáří přes 100let 

mezi mořské druhy patří ……………………………   obrovská   a   …………………………   velká  . 

Zástupci krokodýlů: 

krokodýl ……………………….. – známý druh obývající Afriku 

krokodýl mořský – největší krokodýl a zároveň i plaz na světě (až 7m a hmotnost 2 tuny) 

kajman ……………………….. – je typický zástupce z Jižní Ameriky 

aligátor ……………………….. – patří k velikým druhům, dorůstá délky až 6m a hmotnosti přes 1 tunu 

gaviál ……………………….. – má velmi dlouhé a úzké čelisti

 

4. Drill and skill Želvy a krokodýli – povinně splnit třikrát do 13.11. 2020.

______________________________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 2.11 do 6.11. 2020

1. Povinná online hodina.

7.A) Ve čtvrtek 5.11. 13:20 – 14:05.

7.B) Ve středu 4.11. 8:00 – 8:45.

K hodině se přihlásíte přes aplikaci Microsoft Teams. Pro vaši třídu jsem vytvořil novou skupinu. Před účastí na online hodině splňte následující úkoly.

2. Pročti v učebnici kapitolu Naši obojživelníci (str. 24 – 25)

3. Zapiš do sešitu – doplň názvy obojživelníků (správnost si ověř drilem)

Naši obojživelníci

Ocasatí (mají ocas celý život)

…………………  …………………… – obývá vlhká místa v lesích odkud vylézá za potravou hlavně v noci

                                                  –  loví hlavně hmyz a žížaly, má černou kůži se žlutými skvrnami

…………………  obecný – žije v klidných tůních, a rybnících,  jeho ocas zdobí u samců barevný hřeben

…………………  …………………… – je druh, který obývá podhorské a horské potoky

Bezocasí (ocas v dospělosti chybí)

…………………  …………………… – je naše největší žába, která žije daleko od vody

                                                 – má krátké nohy a zavalité tělo, většinou leze (neskáče)

…………………  …………………… – je přizpůsobená životu na stromech (přísavné terčíky na nohách)

                                                 – živí se mouchami, samečkové hlasitě skřehotají (ozvučná blána na hrdle)

skokan   …………………… – nejhojnější skokan, který skáče až metr daleko, žije hlavně na souši (louky, zahrady, pole)

skokan   …………………… – žije v tůních a rybnících, samci hlasitě skřehotají (ozvučné měchýřky u koutků úst)

……………………   žlutobřichá  – nemá vymrštitelný jazyk, v nebezpečí ukazuje výstražně zbarvené břicho

4. Prohlédni si krátké videoukázky našich obojživelníků:

Čolek obecný:

Čolek horský:

Mlok skvrnitý:

Kuňka žlutobřichá:

Ropucha obecná:

Rosnička zelená:

Skokan hnědý:

5. Drill and skill Obojživelníci – povinně splnit třikrát do 6.11. 2020

______________________________________________________________________________________________-

Přírodopis – plán distančního vzdělávání od 19.10 do 23.10. 2020

  1. Pročti v učebnici kapitolu Významné mořské ryby – str. 20 – 21

2. Prohlédni si prezentaci, zpracuj zápis do školního sešitu (viz prezentace)

Mořské ryby

Mořské ryby PDF (pro ty, kterým nejde spustit prezentace)

3. Pročti v učebnici kapitolu Obojživelníci, ve vodě i na souši – str. 22 – 23

4. Prohlédni si prezentaci, zpracuj zápis do školního sešitu (viz prezentace)

Obojživelníci – vývoj, znaky

Obojživelníci – vývoj, znaky PDF (pro ty, kterým nejde spustit prezentace)

5. Drill and skill – Mořské ryby, obojživelníci vývoj, znaky – povinně splnit třikrát do 23.10. 2020

______________________________________________________________________________________________________________________

Přírodopis – plán distančního vzdělávání do 18.10.2020

  1. Pročti kapitolu Nejznámější sladkovodní ryby (učebnice str. 16 – 17)
  2. Zapiš zepředu do sešitu. Doplň chybějící názvy ryb. Správnost zápisu si ověříš Drillem.
    Sladkovodní ryby
    …………………………………. je naše nejznámější a nejčastěji chovaná ryba.
    …………………………………. je ryba, kterou si lidé nejčastěji pletou s kaprem. Narozdíl od něj, nemá hmatové vousky.
    …………………………………. má drobnější šupiny a zaoblenou hřbetní ploutev.
    …………………………………. je dravá ryba s červenými tečkami podél postranní čáry.
    …………………………………. má protáhlé válcovité tělo. Hřbetní ploutev je posunutá k ocasu, což umožňuje veliké zrychlení při útoku.
    …………………………………. je drobnější dravá ryba se dvěma hřbetními ploutvemi a tmavými pruhy po stranách těla.
    …………………………………. je naše největší ryba. Může dorůstat délky i přes 2 metry a hmotnosti přes 100 kg.
    …………………………………. je ryba s hadovitým tělem. Žije v řekách, tře se v Sargasovém moři.
  3. Prezentace k opakování. Pouze prohlédnout, bez zápisu.
    (autor Mgr. Petr Curko – ZŠ Blatenská Horažďovice)
    Rybí pásma, sladkovodní ryby
  4. Drill and skill: Znaky ryb, systém ryb, sladkovodní ryby – povinně splnit třikrát do 18.10. 2020.

Drill je hodnocený, ověříte si tak svoje vědomosti o rybách a zároveň si můžete zasloužit hezkou známku. Za týden se na vás těším ve škole!