Informace pro rodiče – Školní rok 2024/2025
Vážení rodiče,
dovolte mi, abych Vás na začátku nového školního roku oslovila prostřednictvím našeho již několik let vydávaného časopisu Školásek, který shrnuje nejdůležitější informace ze života školy a doufáme, že je pro Vás rychlým pomocníkem při hledání odpovědí na alespoň některé otázky, které se týkají provozu školy, školní jídelny nebo školní družiny.
Součástí časopisu jsou i nejdůležitější výňatky ze Školního řádu, které se týkají komunikace se zákonnými zástupci, omlouvání žáků, uvolňování žáků z výuky, informace o školním systému Bakaláři. Důležité změny jsme udělali ve Školním řádu, kdy jsme vyšli vstříc požadavkům Vás rodičů, které jste přednesli na triádách, a to zrovnoprávnění omluvenek v žákovských knížkách a v systému Bakaláři. Součástí našeho časopisu je pro letošek také stručný návod, jak v systému omluvenky zapisovat.
Kvůli 100% využívání tělocvičny jsme přistoupili k úpravě časů odpoledních vyučovacích hodin, informaci také najdete v tomto časopise.
Celé znění našeho Školního řádu je zveřejněno na webových stránkách školy.
V tomto školním roce bude naše škola oslavovat 80 let české školy, tedy začátku výuky po 2. světové válce. Připravujeme pro Vás Školní akademii, která se uskuteční v dubnu v KASSu.
Děkujeme za přízeň, kterou nám projevujete účastí na školních akcích. Na závěr bych ráda popřála všem našim žákům klidný a úspěšný školní rok.
Mgr. Iva Šípová, ředitelka školy
Organizace školního roku 2024 – 2025
Vedení školy:
ředitelka: Mgr. Iva Šípová
Zástupce ředitele pro 1. st. – Mgr. Iveta Obdržálková
Zástupce ředitele pro 2. st. – Mgr. Vladimír Šik
Učitelský sbor:
1. stupeň
1.A – Mgr. Zuzana Klauberová 6.A – Mgr. Václav Vachrlon, DiS
1.B – Mgr. Radmila Žejdlová 6.B – Mgr. Jana Veselá
2.A – Mgr. Alice Jandošová 7.A – Mgr. Richard Aubrecht
2.B – Denisa Slezáková 7.B – Mgr. Jan Merunka
3. A – Mgr. Žaneta Červenková 8. A – Mgr. Lucie Veselá
3. B – Isabela Krupková 8. B – Mgr. Oxana Valentová
4. A – Mgr. Barbora Konečná, DiS. 9. A – Mgr. Jana Merunková
4. B – Soňa Paříková 9. B – Ing. Alena Štěrbová
5. A – Mgr. Tereza Jirků
5. B – Mgr. Kateřina Ševcová
Netřídní:
Netřídní Mgr. Drahomíra Vavryčuková
Mgr. Eva Smolková Mgr. Miloš Volek
Mgr. Žaneta Maxová Bc. Václav Potužák
Bc. Petr Vaníček
Taťána Fialová
Ing. Jozef Kováč
Mgr. Hana Housková
Mgr. Václava Štěpánková
Asistentky pedagoga: Ludmila Bereczká, Kateřina Havlíčková, DiS., Štěpánka Klimentová, Karolína Šoupalová, Markéta Štěpanovská, Jana Barešová, Kateřina Hornová
Školní asistentka: Eva Malářová, Karolína Šoupalová
Školní poradenské pracoviště
Mgr. Jana Merunková – výchovné a vzdělávací problémy žáků (výchovná poradkyně pro 1. a 2. stupeň. Konzultace pro rodiče a žáky po telefonické domluvě (352352194). Kontaktní email: J.Merunkova@seznam.cz
Mgr. Jana Veselá – volba povolání vycházejících žáků – konzultace po telefonické domluvě (352352194)
Mgr. Václav Vachrlon, DiS. – školní metodik prevence (oblast zneužívání návykových látek, šikana, záškoláctví apod. Konzultace pro rodiče a žáky po telefonické domluvě (777 074 590) – kontaktní email: pa.heritage@seznam.cz
Další specializované činnosti ve škole zajišťují:
Mgr. Miloš Volek – koordinátor environmentální výchovy (oblast ochrany životního prostředí)
Aktuální informace z těchto oblastí najdete na webových stránkách školy od 1.10. 2024
Vážení rodiče, prosíme Vás, pokud chcete mluvit s vyučujícími, volejte v době mimo vyučování – před 8. hodinou nebo po skončení vyučování.
Dále Vás prosíme, abyste vyučující navštěvovali pouze v nejnutnějších případech a to v době mimo vyučování a po předchozí telefonické domluvě.
Osobní setkání s rodiči – plán
1.pololetí: 4. – 15.11 – triády pro 9. ročník – 28.11. – třídní schůzky 1. – 9. ročník
2. pololetí: 17. – 28.3. – triády pro 1. – 8. ročník – 24.4. třídní schůzky 1. – 9. ročník
Na škole pracuje výbor SRŠ – předsedkyně Mgr. Lenka Spálenková. Výbor se schází 2x do roka. Členský příspěvek 300 Kč/ rodina.
Na škole pracuje Školská rada, schází se nejméně 2x ročně. Předsedou je Mgr. Václav Vachrlon, DiS. (zástupce školy), členové Mgr. Luděk Soukup a Hana Zapfová (zástupci zřizovatele), Mgr. Eva Smolková (zástupce školy), Bc. Barbora Henzselová a Petra Vachrlonová (zástupci zákonných zástupců)
V případě potřeby škola zapůjčuje žákům notebooky nebo tablety k domácí výuce. Zájemci se mohou nahlásit u třídního učitele.
Prázdniny Podzimní: 29. a 30. října 2024 Vánoční: 23. prosince 2024 – 3. ledna 2025 Pololetní: 31. ledna 2025 Jarní: 17. února – 23. února 2025 Velikonoční: 17. dubna 2025 Hlavní: 1. 7. 2025 – 31. 8. 2025 Zahájení nového školního roku: 1. září 2025 |
Časový harmonogram vyučování
1. hodina | 2. hodina | 3. hodina | 4. hodina |
8:00-8:45 | 8:55-9:40 | 10:00-10:45 | 10:55-11:40 |
5. hodina | 6. hodina | 7. hodina | 8. hodina |
11:50-12:35 | 12:45-13:30 | 13:40-14:25 | 14:35-15:20 |
Zápis do 1. ročníku pro školní rok 2025/2026 – v termínu od 1. do 30.4. 2025. Termín bude upřesněn ve 2. pololetí školního roku.
Projekt Ovoce do škol – je určen žákům 1.- 5. ročníku. Ovoce, zeleninu nebo nápoje dostávají žáci zdarma zpravidla 1x měsíc. Škola nemůže ovlivnit druh dodaného zboží.
Projekt Mléko do škol – je určen žákům 1.- 5. ročníku. Mléko dostávají žáci zdarma zpravidla 1x měsíc
Uvolňování a omlouvání žáků !!!!!!!!!
Nepřítomnost jiná než nemoc (rekreace, rodinné důvody)
2 dny nepřítomnosti omlouvá třídní učitel. Nepřítomnost delší než 2 dny omlouvá ředitelka školy po vyplnění žádosti a souhlasu třídního učitele. Žádost lze doručit do školy přes dítě nebo přes třídního učitele nebo zaslat přímo na email školy. Podáním žádosti se stává žádost kladně vyřízenou.
Rodinné důvody
Zákonný zástupce projedná s třídním učitelem telefonicky nebo osobně, vždy předem, uvolnění žáka z rodinných důvodů nebo do žákovské knížky, také vždy předem, rodinné důvody blíže specifikuje. Rodinnými důvody se rozumí: úmrtí v rodině, svatba, stěhování apod. Blíže nespecifikované rodinné důvody nebude škola akceptovat a žákovi vykáže hodiny jako neomluvené.
Nepřítomnost způsobená nemocí
Zákonný zástupce má povinnost osobně, telefonicky (výhradně do kanceláře školy 352352192) nebo přes webové aplikace Bakaláři omluvit nepřítomnost svého dítěte nejpozději do 3 dnů a uvést důvod nepřítomnosti. Písemnou omluvenku neprodleně zapsat do žákovské knížky nebo do systému Bakaláři – postupujte dle návodu, který je součástí tohoto výtisku a zároveň byl poslán všem zákonným rodičům přes systém Bakaláři.
Uvolnění žáka během vyučování:
Žáci jsou uvolňování z vyučování na základě omluvenky v žákovské knížce. Odejít mohou sami, pokud mají podepsán souhlas se samostatným odchodem ze školy. Z bezpečnostních důvodů nelze akceptovat telefonické omluvenky, je nutné si dítě osobně ve škole vyzvednout.
Ztráty:
Při ztrátě žákovské knížky škola požaduje finanční náhradu 50,- Kč.
Opis vysvědčení – 100,- Kč (platí se předem v kanceláři školy)
Ztráta učebnice – cena dle ceníku platného ve školním roce.
Povinnosti zákonných zástupců:
Vyplnit dotazník o žákovi na začátku školního roku, doplnit pravdivé údaje (kontaktní telefonní čísla, bydliště apod.) Pokud dojde ke změně těchto údajů, neprodleně tuto změnu prostřednictvím žákovské knížky nebo webové aplikace Bakaláři oznámit třídnímu učiteli.
Nošení a používání mobilních telefonů ve škole
Škola nezodpovídá za ztrátu mobilního telefonu. Žák nosí do školy telefon na vlastní riziko. Za obsah mobilního telefonu žáka zodpovídají výhradně jeho zákonní zástupci. Žák je dle Školního řádu povinen po příchodu do školy mobilní telefon vypnout a mít ho uschovaný ve školní tašce.
Ztráta klíče od šatní skříňky – za zhotovení nového klíčku 60 Kč.
Upozorňujeme rodiče, že jediným komunikačním kanálem mezi školou a zákonnými zástupci je systém Bakaláři.
Vstup do školy:
Při hromadném vstupu a východu ze školy používají žáci 1.stupně vedlejší vchod (nově přistavená budova). Pokud si dítě vyzvedáváte během vyučování nebo ho během vyučování přivádíte, je nutné použít hlavní vchod, který je opatřen zvonkem. Z bezpečnostních důvodů nevstupujte se svými dětmi do školy nebo do šatnových prostor.
Školní řád, Pravidla pro hodnocení vzdělávání žáků a Školní vzdělávací program školy jsou umístěny v obou budovách školy a k dispozici jsou rodičům na webových stránkách školy.
Projekt „Šablony 2023-2025 z operačního programu Jan Amos Komenský“
Realizace projektu je stanovena na období 1.7. 2023 – 30.6. 2025. V rámci projektu pracují na škole 2 školní asistentky, které pomáhají vyučujícím ve třídách na 1. stupni a ve školní družině. V rámci tohoto projektu budou otevřeny doučovací kroužky zaměřené na podporu žáků s odlišným mateřským jazykem, dále proběhnou vzdělávací kurzy pro pedagogické pracovníky.
Projekt „Podporujeme naše žáky“ z Národního plánu obnovy
Tento projekt realizujeme od 1.1. 2023, skončí 31.8. 2025. V rámci tohoto projektu pracuje na škole asistentka pedagoga, která pomáhá ve třídách. Od září otevřeme celou řadu doučovacích kroužků pro žáky 1. – 9. ročníku. Středobodem celého projektu je konání zážitkově – vzdělávacích akcí pro jednotlivé třídy. Třídy tak organizují výlety, exkurze a jiné akce a získávají finanční příspěvek např. na dopravu, vstupy apod.
Přijímací zkoušky ve školním roce 2024-2025
Přijímání žáků na střední školy, OU,SOU: Uchazeč si může podat 3 přihlášky pro 1. kolo přijímacího řízení, uchazeč musí školy prioritně seřadit. Přijímací řízení bude formou elektronického podávání, odpadá úloha zápisového lístku. Elektronický systém zajistí, že většina uchazečů se na některou ze tří škol dostane „automaticky“ už v prvním kole, přesně v souladu s preferencemi na přihlášce a dosaženými výsledky. Tím také odpadá i dosavadní systém odvolávání uchazečů, kteří skončili tzv. pod čarou. Teprve ten, kdo neuspěl s přijetím na žádnou ze tří škol, si může podat přihlášku do 2. kola. Bližší informace na třídních schůzkách a na webu školy.
Čtyřleté obory vzdělání: Obory šestiletých a osmiletých gymnázií:
1. termín: pátek 11. dubna 2025 1. termín: úterý 15. dubna 2025
2. termín: pondělí 14. dubna 2025 1. termín: úterý 16. dubna 2025
Hesla do školního systému Bakaláři:
Hesla do školního systému generují pro žáky i jejich zákonné zástupce třídní učitelé, obracejte se s žádostí o nové heslo na ně.
Kvůli zajištění bezpečnosti žáků je nutné, aby zákonný zástupce denně kontroloval obsah žákovské knížky nebo informace v systému Bakaláři a nesděloval přístupové údaje do systému Bakaláři nikomu jinému. Žáci mají své vlastní přístupové údaje s nastavenými právy (nemohou např. odesílat omluvenky)
Postup pro využití elektronické žákovské knížky pro rodiče žáků
Elektronická žákovská knížka poskytuje rodičům žáků ZŠ J. A. Komenského tyto služby:
Klasifikaci ve všech předmětech
Docházku žáků s aktualizací den zpětně.
Možnost zasílání omluvenek. Tyto omluvenky mají stejnou váhu, jako omluvenky v papírové žákovské knížce. Na třídních schůzkách (v případě podezření na zneužití služby i dříve) bude zpětně vyžadováno jejich potvrzení podpisem zákonného zástupce
Rozvrh hodin, včetně změn v rozvrhu v důsledku suplování exkurzí atd. Plán akcí přizpůsobený třídě, kam dochází příslušný žák.
Osobní údaje žáků a rodičů, které škola v souladu s platnými předpisy shromažďuje
Do elektronické žákovské knížky se přihlásíte na internetu pomocí odkazu na https://www.zschodov.cz (Škola – Přihlášení do Bakalářů). Přihlašovací jméno a heslo obdržíte od třídních učitelů.
Pozor!! Nesdělujte přístupové údaji nikomu jinému!! Vaše děti obdrží od třídních učitelů vlastní přístupové údaje s nastavenými právy (nemohou například odesílat omluvenky)
Postup pro zaslání omluvenky, popřípadě dalších zpráv pomocí elektronické žákovské knížky: Omluvenka má stejnou váhu, jako omluvenka v papírové ŽK a bude vyžadováno její následné potvrzení od rodičů.
Zvolte nabídku „Komens – Poslat zprávu“
Zvolte typ zprávy: „Omluvení absence“
Zapište text omluvenky a klepněte na ikonu „Odeslat zprávu“.
Zpráva typu omluvenka vyžaduje potvrzení od učitele. Zda je zpráva potvrzena zjistíte následně pomocí nabídky: „Komens – Odeslané zprávy“
Kliknutí na jméno příjemce (třídní učitel) a text
„přečteno“ lze ověřit, zda je zpráva přečtena.
Podobným způsobem lze poslat obecnou zprávu třídnímu učiteli, popřípadě dalším učitelům, kteří učí Vaše dítě. Požadování přečtení je v tomto případě volitelné.
Pozn.: Typ zprávy „Omluvení absence“ využívejte výhradně pro omlouvání absence žáka. Předběžnou informaci o absenci (například o začátku nemoci) realizujte formou obecné zprávy popř. zasláním e-mailu.
Kontakty:
místo | telefonní číslo | místo | telefonní číslo |
Ředitelna | 352352190 | Zástupce ředitele 1. st. | 352352195 |
Sekretariát – p. Věra Košková od 1.10. Mgr. Věra Obdržálková | 352352192 | Sborovna 1. st. | 352352196 |
Zástupce ředitele 2. st. | 352352193 | Sborovna 2. st. | 352352194 |
Školní jídelna | 352352199 | Školní družina | 352352198 |
Výchovný poradce – Mgr. Jana Merunková | 352352194 |
e- mail školy: Iva.Sipova@seznam.cz
webové stránky školy: www.zschodov.cz
Provoz školní družiny
Vedoucí vychovatelka: Martina Homolková
Vychovatelky: Lucie Florianová, Monika Malčánková, Veronika Válová, Miroslava Randýsková
Provozní doba: od 5.30 – do 16.30 hodin.
Výše neinvestičního příspěvku pro školní družinu je 150 Kč za dítě měsíčně.
Školní vzdělávací program školní družiny, Vnitřní řád školní družiny, Směrnice pro placení úplaty ve školní družině a Směrnice pro přijímání dětí do školní družiny jsou umístěny u vstupu do školní družiny a na webových stránkách školy.
Provoz školní jídelny:
Vedoucí ŠJ: Vladimíra Vargová
Vedoucí kuchařka: Jana Taschlerová
Výdejní doba obědů:
Cizí strávníci od 11.15 – 11.45 hodin, cena obědů 110,- Kč
Ostatní: pondělí – pátek od 11.45 – 14.30 hodin
Evidence strávníků je zajištěna pomocí čipů (122 Kč).
Ceny obědů: 7-10 let – 30,-; 11-14 let – 31,-; od 15 let – 32,- Kč
Odhlášky obědů: Den předem do 15 hodin, telefonicky v ten den do 8 hodin, přes internet v ten den do 8 hodin.
Do prostorů školní jídelny včetně šatny je povolen vstup pouze strávníkům a těm, kteří odebírají jídlo do nosičů. Do prostoru jídelny a družiny je přísný zákaz vodění psů.
Vnitřní řád školní jídelny je umístěn na nástěnce vedle kanceláře vedoucí školní jídelny a na webových stránkách školy.