Informace pro rodiče – Školní rok 2023/2024

Vážení rodiče,

               tak jak plyne voda v řece, uplynuly prázdniny a my se opět nacházíme na prahu nového školního roku. My jsme nezaháleli ani o prázdninách. Prázdniny jsou pro školu důležité proto, aby mohly být uskutečněny opravy a údržba, která se během provozu školy udělat nedá. Největší práci mají naši správní zaměstnanci, paní uklízečky a především pak pan školník, který na všechny práce dohlíží. Často chodí do práce i v době své řádné dovolené, protože je to prostě potřeba. Chtěla bych paním uklízečkám a panu školníkovi touto cestou poděkovat za to, že nám školu připravili k dalšímu užívání.

               Co pro Vás a Vaše děti připravujeme pro tento školní rok? Z organizačních důvodu budeme na 29. 9. 2023 vyhlašovat ředitelské volno. Chtěli bychom navázat na úspěšné akce z minulého školního roku, určitě Vás pozveme na jejich konání. Sledujte prosím webové stránky školy, FB a žákovské knížky Vašich dětí. Tam všude informace o konaných akcích dáváme. Jsme velmi rádi, že se jich účastníte a že se Vám líbí. Chtěli bychom podpořit sportovní aktivity dětí, zapojíme se již tradičně do programu Sazka Olympijský víceboj. V 1. třídách zavedeme pravidelné třídnické hodiny, které povedou k posilování dobrých vztahů mezi žáky. Tyto hodiny budou součástí rozvrhu třídy.

               Na jaro 2024 připravujeme individuální schůzky typu rodič – žák – učitel, kde bude možné otevřeně pohovořit o výsledcích žáka, o jeho silných a slabých stránkách. Na to při běžných třídních schůzkách nezbývá čas.

               Dovolte mi, abych Vás poprosila o komunikaci se školou prostřednictvím systému Bakaláři, tento systém je základním komunikačním kanálem. Byli bychom rádi, kdybyste omezili, nejlépe úplně zrušili komunikaci přes WA, který byl aktuální především v době covidové krize. Prosíme také o pravidelnou kontrolu známek v systému Bakaláři, někteří  rodiče se za celé pololetí na známky do Bakalářů nepodívají, a to určitě není dobře. Víme, že Bakaláři během školního roku často nefungují, my to řešíme a často je to ne vinou školy, ale autorů programu. Pokud by se stalo, že systém nebude fungovat, dejte nám to prosím vědět, my se to sami nedozvíme. Stačí zavolat do kanceláře školy nebo dát vědět třídnímu učiteli např. zápisem do žákovské knížky.

               Na závěr mi dovolte popřát nám všem pohodový školní rok, našim žákům přeji úspěch při zdolávání nových vědomostí.

Mgr. Iva Šípová, ředitelka školy

Organizace školního roku 2023 – 2024

Vedení školy:

ředitelka: Mgr. Iva Šípová

Zástupce ředitele pro 1. st. – Mgr. Iveta Obdržálková

Zástupce ředitele pro 2. st. – Mgr. Vladimír Šik

Učitelský sbor:

1. stupeň

1.A – Mgr. Alice Jandošová                                  6.A – Mgr. Richard Aubrecht

1.B – Mgr. Markéta Lehečková                             6.B – Mgr. Jan Merunka

2.A – Mgr. Žaneta Červenková                             7.A – Mgr. Lucie Zikmundová

2.B – Mgr. Zuzana Klauberová                             7.B –  Mgr. Oxana Valentová

3. A – Mgr. Barbora Konečná, DiS.                       8. A – Mgr. Jana Merunková

3. B – Soňa Paříková                                            8. B – Ing. Alena Štěrbová

4. A – Mgr. Tereza Jirků                                       9. A – Mgr. Jana Veselá

4. B – Mgr. Kateřina Ševcová                               9. B – Mgr. Václav Vachrlon, DiS.

5. A – Mgr. Alena Bártová                                   

5. B – Mgr. Radmila Žejdlová                          

                                                                             Netřídní:

Netřídní                                                                Mgr. Drahomíra Vavryčuková

Mgr. Eva Smolková                                              Mgr. Miloš Volek

Denisa Slezáková                                                 Bc. Václav Potužák

                                                                             Bc. Petr Vaníček

                                                                             Taťána Krásová

                                                                             Ing. Jozef Kováč

                                                                             Bc. Pavlína Zelenková

                                                                             Mgr. Václava Štěpánková

Asistentky pedagoga:  Ludmila Bereczká, Kateřina Havlíčková, DiS., Štěpánka Klimentová, Karolína Šoupalová, Markéta Štěpanovská

Školní asistentka: Eva Malářová, Karolína Šoupalová

Školní poradenské pracoviště

Mgr. Jana Merunková – výchovné a vzdělávací problémy žáků (výchovná poradkyně pro 1. a 2. stupeň. Konzultace pro rodiče a žáky po telefonické domluvě (352352194). Kontaktní email: J.Merunkova@seznam.cz

Mgr. Jana Veselá – volba povolání vycházejících žáků – konzultace po telefonické domluvě (352352194)

Mgr. Václav Vachrlon, DiS. – školní metodik prevence (oblast zneužívání návykových látek, šikana, záškoláctví apod. Konzultace pro rodiče a žáky po telefonické domluvě (777 074 590) – kontaktní email: pa.heritage@seznam.cz

Další specializované činnosti ve škole zajišťují:

Mgr. Miloš Volek – koordinátor environmentální výchovy (oblast ochrany životního prostředí)

Aktuální informace z těchto oblastí najdete na webových stránkách školy od 1.10. 2023

Vážení rodiče, prosíme Vás, pokud chcete mluvit s vyučujícími, volejte v době mimo vyučování – před 8. hodinou nebo po skončení vyučování.

Dále Vás prosíme, abyste vyučující navštěvovali pouze v nejnutnějších případech a to  v době mimo vyučování a po předchozí telefonické domluvě. Z bezpečnostních a hygienických důvodů mají školy doporučeno omezit přítomnost cizích osob v budovách školy.

Třídní schůzky se konají 2x do roka, poprvé v listopadu a podruhé v dubnu.

Na škole pracuje výbor SRŠ – předsedkyně Mgr. Lenka Spálenková. Výbor se schází 2x do roka. Členský příspěvek 300 Kč/ rodina.

Na škole pracuje Školská rada, schází se nejméně 2x ročně. Předsedou je Mgr. Václav Vachrlon, DiS. (zástupce školy), členové: Tomáš Randa a Bc. Ladislav Zapf (zástupci zřizovatele), Mgr. Eva Smolková (zástupce školy), Marie Matoušková a Petra Vachrlonová (zástupci zákonných zástupců)

Prázdniny Podzimní: 26. a 27. října 2023 Vánoční: 23. prosince 2023 – 2. ledna 2024 Pololetní: 2. února 2024 Jarní: 12. února  – 18. února  2024 Velikonoční:  28. března 2024 Hlavní: 29. 6. 2024 – 1. 9. 2024 Zahájení nového školního roku: 2. září 2024

Časový harmonogram vyučování

1. hodina2. hodina3. hodina4. hodina
8:00-8:458:55-9:4010:00-10:4510:55-11:40
5. hodina6. hodina7. hodina 8. hodina
11:50-12:3512:45-13:3013:20-14:0514:15-15:00

Zápis do 1. ročníku pro školní rok 2024/2025 – v termínu od 1. do 30.4. 2024. Termín bude upřesněn ve 2.pololetí školního roku.

Systém Bakaláři – Na škole využíváme počítačovou aplikaci Bakaláři. Slouží ke komunikaci mezi učiteli a rodiči, umožňuje rodičům rychlou kontrolu známek dítěte a nahrazuje nutnost omlouvat dítě telefonicky. Údaje o žácích jsou chráněny jedinečným přihlašovacím jménem a heslem. Přístup do aplikace je možný z webových stránek školy – www.zschodov.cz. Od 1. ročníku zapisujeme známky žáků pouze do systému Bakaláři. Žákovská knížka slouží žákům 3. – 9. ročníku pouze k zápisům výchovných, organizačních opatření a dalším různým sdělením.

Uvolňování a omlouvání žáků !!!!!!!!!

Nepřítomnost jiná než nemoc (rekreace, rodinné důvody) 

2 dny nepřítomnosti omlouvá třídní učitel. Nepřítomnost delší než 2 dny omlouvá ředitelka školy po vyplnění žádosti a souhlasu třídního učitele. Žádost lze doručit do školy přes dítě nebo přes třídního učitele nebo zaslat přímo na email školy.

Rodinné důvody

Zákonný zástupce projedná s třídním učitelem telefonicky nebo osobně, vždy předem, uvolnění žáka z rodinných důvodů nebo do žákovské knížky, také vždy předem, rodinné důvody blíže specifikuje. Rodinnými důvody se rozumí: úmrtí v rodině, svatba, stěhování apod. Blíže nespecifikované rodinné důvody nebude škola akceptovat a žákovi vykáže hodiny jako neomluvené.

Nepřítomnost způsobená nemocí

Zákonný zástupce má povinnost osobně, telefonicky (výhradně do kanceláře školy 352352192) nebo přes webové aplikace Bakaláři omluvit nepřítomnost svého dítěte nejpozději do 3 dnů a uvést důvod nepřítomnosti. Písemnou omluvenku neprodleně zapsat do žákovské knížky, tu žák předloží třídnímu učiteli nejpozději do 2 dnů od návratu do školy. Škola dále postupuje podle Krizového plánu – oddíl záškoláctví.

Uvolnění žáka během vyučování:

Žáci jsou uvolňování z vyučování na základě omluvenky v žákovské knížce. Odejít mohou sami, pokud mají podepsán souhlas se samostatným odchodem ze školy. Z bezpečnostních důvodů nelze akceptovat telefonické omluvenky, je nutné si dítě osobně ve škole vyzvednout.

Ztráty:

Při  ztrátě žákovské knížky škola požaduje  finanční náhradu 50,- Kč.

Opis vysvědčení – 100,- Kč (platí se předem v kanceláři školy)

Ztráta učebnice – cena dle ceníku platného ve školním roce.

Povinnosti zákonných zástupců:

Vyplnit dotazník o žákovi na začátku školního roku, doplnit pravdivé údaje (kontaktní telefonní čísla, bydliště apod.) Pokud dojde ke změně těchto údajů, neprodleně tuto změnu prostřednictvím žákovské knížky nebo webové aplikace Bakaláři oznámit třídnímu učiteli.

Nošení  a používání mobilních telefonů ve škole

Škola nezodpovídá za ztrátu mobilního telefonu. Žák nosí do školy telefon na vlastní riziko. Za obsah mobilního telefonu žáka zodpovídají výhradně jeho zákonní zástupci. Během celého pobytu ve škole i ve školní družině a jídelně žák nesmí mobilní telefon používat (viz novela Školního řádu platného od 1.9. 2023).

Vstup do školy:

Při hromadném vstupu a východu ze školy používají žáci 1.stupně vedlejší vchod (nově přistavená budova). Pokud si dítě vyzvedáváte během vyučování nebo ho během vyučování přivádíte, je nutné použít hlavní vchod, který je opatřen zvonkem. Z bezpečnostních důvodů nevstupujte se svými dětmi do školy nebo do šatnových prostor.

Školní řád, Pravidla pro hodnocení vzdělávání žáků a Školní vzdělávací program školy jsou umístěny v obou budovách školy a k dispozici jsou rodičům na webových stránkách školy.

Nabídka školy

Kroužky ve škole

Doučovací kroužky dle nabídky a zájmu ze strany žáků či rodičů

Projekt „Šablony 2023-2025 z operačního programu Jan Amos Komenský“

Realizace projektu je stanovena na období 1.7. 2023 – 30.6. 2025. V rámci projektu pracují na škole 2 školní asistentky, které pomáhají vyučujícím ve třídách na 1. stupni a ve školní družině. V rámci tohoto projektu budou otevřeny doučovací kroužky zaměřené na podporu žáků s odlišným mateřským jazykem, dále proběhnou vzdělávací kurzy pro pedagogické pracovníky.

Projekt „Podporujeme naše žáky“ z Národního plánu obnovy

Tento projekt realizujeme od 1.1. 2023, skončí 31.8. 2025. V rámci tohoto projektu pracuje na škole asistentka pedagoga, která pomáhá ve třídách. Od září otevřeme celou řadu doučovacích kroužků pro žáky 1. – 9. ročníku. Středobodem celého projektu je konání zážitkově – vzdělávacích akcí pro jednotlivé třídy. Třídy tak organizují výlety, exkurze a jiné akce a získávají finanční příspěvek např. na dopravu, vstupy apod.

Školní parlament

Na škole pracuje školní parlament složený ze zástupců tříd vyšších ročníků. První schůzka 18.9., schází se dle potřeby, nejméně 1x za měsíc, v pondělí.

Projekt Ovoce do škol – je určen žákům 1.- 5. ročníku. Ovoce, zeleninu nebo nápoje dostávají žáci zdarma zpravidla 1x měsíc. Škola nemůže ovlivnit druh dodaného zboží.

Projekt Mléko do škol – je určen žákům 1.- 5. ročníku. Mléko  dostávají žáci zdarma zpravidla 1x měsíc.

Přijímací zkoušky ve školním roce 2023 – 2024

Rodičům budou podány informace na podzimních třídních schůzkách (podávání přihlášek, zápisový lístek apod.). Sledujte naše webové stránky.

  • jednotné přijímací zkoušky do čtyřletých maturitních obor v období od 12.4. do 28.4. 2024 (přesné datum není prozatím stanoveno)
  • přijímací řízení do ostatních oborů – 22. – 30.4. 2024
  • talentové zkoušky – 2.-15.1. 2024
  • zkoušky do konzervatoří – 15. – 31. 1. 2024

Ztráta hesla do školního systému Bakaláři:

Hesla do školního systému generují pro žáky jejich třídní učitelé, obracejte se s žádostí o nové heslo na ně.

Ztráta klíče od šatní skříňky – od 4.9. 2023 vybíráme za zhotovení nového klíčku 60 Kč.

Kontakty:

místotelefonní číslomístotelefonní číslo
Ředitelna352352190Zástupce ředitele 1. st.352352195
Sekretariát –  p. Věra Košková352352192Sborovna 1. st.352352196
Zástupce ředitele 2. st.352352193Sborovna 2. st.352352194
Školní jídelna352352199Školní družina352352198
Výchovný poradce –  Mgr. Jana Merunková352352194  

e- mail školy: Iva.Sipova@seznam.cz

webové stránky školy: www.zschodov.cz

Provoz školní družiny

Vedoucí vychovatelka: Martina Homolková

Vychovatelky: Renata Purkytová, Monika Malčánková, Veronika Válová, Miroslava Randýsková

Provozní doba: od 5.30 – do 16.30 hodin.

Výše neinvestičního příspěvku pro školní družinu je 100 Kč za dítě měsíčně.

Školní vzdělávací program školní družiny, Vnitřní řád školní družiny, Směrnice pro placení úplaty ve školní družině a Směrnice pro přijímání dětí do školní družiny jsou umístěny u vstupu do školní družiny a na webových stránkách školy.

Provoz školní jídelny:

Vedoucí ŠJ: Vladimíra Vargová

Vedoucí kuchařka: Jana Taschlerová

Výdejní doba obědů:

Cizí strávníci od 11.15 – 11.45 hodin, cena obědů 105,- Kč

Ostatní: pondělí – pátek od 11.45 – 14.45 hodin

Evidence strávníků je zajištěna pomocí čipů (122 Kč).

Ceny obědů: 7-10 let – 30,-;           11-14 let – 31,-;            od 15 let – 32,- Kč

Odhlášky obědů: Den předem do 15 hodin, telefonicky v ten den do 8 hodin, přes internet v ten den do 8 hodin.

Do prostorů školní jídelny včetně šatny je povolen vstup pouze strávníkům a těm, kteří odebírají jídlo do nosičů. Do prostoru jídelny a družiny je přísný zákaz vodění psů.

Vnitřní řád školní jídelny je umístěn na nástěnce vedle kanceláře vedoucí školní jídelny a na webových stránkách školy.