Dějepisná část (17. 12. 2021):
Tento den pracujete samostatně.
Naše nejstarší minulost v pověstech
Opakování probraného učiva – využijte sešit
PS str. 36/3 vyprávění podle obrázkové osnovy
———————————————————————————————————————————–
Výuka bude probíhat on-line podle rozvrhu v teamsech. Následující úkoly jsou pro žáky, kteří se k nám v teamsech nepřipojí.
Zeměpisná část (9. 11. 2021):
- Práce s mapou
- Ukazuj na mapě hranice: ČR, Česko – Polské, Česko – Slovenské, …
- Najdi, s jakým státem sousedíme na: severu, jihu, severozápadě, jihozápadě, …
- Říkej, co označují tyto barvy na mapě: Modrá, zelená, hnědá, fialová
Nápověda: hranice, nížiny, vodstvo, pohoří
2. Sešity (modrý s podložkou):
- Modrá – vodstvo
- Zelená – nížiny
- Hnědá – pohoří
- Fialová – hranice
(FOTO – všichni, kdo se neúčastní výuky on-line)
Dějepisná část (11. 11. 2021):
Velkomoravská říše
Práce s textem
1. Čti uč. str. 6
2. Vysvětli význam slov označených červenou hvězdičkou – ústně (pokud si nevíš rady, využij slovníček pojmů a cizích slov v učebnici na str. 59 – 62).
3. Prohlédni si obrázek (zaměř se na oblečení, výrobky, …)
4. Doplň neúplný text:
- První stát vznikl v …………….. století.
- Byl založen rodem ………………………..
- Knížata stavěla ……………………………………………………………..
- Lidé znali tato řemesla: …………………………………………………………………
5. Do sešitu (červený s linkami):
- Napiš datum (na novou stránku)
- Na další řádek nadpis: Velkomoravská říše
- Věty opiš do sešitu
- Větu začni psát vždy na nový řádek
(FOTO – všichni, kdo se neúčastní výuky on-line)