Dějepisná část (17. 12. 2021):

Tento den pracujete samostatně.

Naše nejstarší minulost v pověstech

Opakování probraného učiva – využijte sešit

PS str. 36/3 vyprávění podle obrázkové osnovy

———————————————————————————————————————————–

Výuka bude probíhat on-line podle rozvrhu v teamsech. Následující úkoly jsou pro žáky, kteří se k nám v teamsech nepřipojí.  

Zeměpisná část (9. 11. 2021):

  1. Práce s mapou
  • Ukazuj na mapě hranice: ČR, Česko – Polské, Česko – Slovenské, …
  • Najdi, s jakým státem sousedíme na: severu, jihu, severozápadě, jihozápadě, …
  • Říkej, co označují tyto barvy na mapě: Modrá, zelená, hnědá, fialová

Nápověda: hranice, nížiny, vodstvo, pohoří

2. Sešity (modrý s podložkou):

  • Modrá – vodstvo
  • Zelená – nížiny
  • Hnědá – pohoří
  • Fialová – hranice

(FOTO – všichni, kdo se neúčastní výuky on-line) 

Dějepisná část (11. 11. 2021):

Velkomoravská říše

Práce s textem

1. Čti uč. str. 6

2. Vysvětli význam slov označených červenou hvězdičkou – ústně (pokud si nevíš rady, využij slovníček pojmů a cizích slov v učebnici na str. 59 – 62).

3. Prohlédni si obrázek (zaměř se na oblečení, výrobky, …)

4. Doplň neúplný text:

  • První stát vznikl v …………….. století.
  • Byl založen rodem ………………………..
  • Knížata stavěla ……………………………………………………………..
  • Lidé znali tato řemesla: …………………………………………………………………

5. Do sešitu (červený s linkami):

  • Napiš datum (na novou stránku)
  • Na další řádek nadpis: Velkomoravská říše
  • Věty opiš do sešitu
  • Větu začni psát vždy na nový řádek

(FOTO – všichni, kdo se neúčastní výuky on-line)