8. – 12.3.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Pokračujeme v zamyšlení nad tím, co lidi spojuje a co je naopak rozděluje. V týdnu před prázdninami jsme se dostali k otázce náboženství, kterou jsme ale zdaleka nevyčerpali, tento týden tedy budeme pokračovat.

Pěkný přehled – https://www.youtube.com/watch?v=c7WKUjN9ZvI – toto video jsem sem již dával, ale pokud někdo přehlédl nebo jen tak pro připomenutí.

2. Úkoly pro tento týden:

Žádný povinný úkol k odevzdání tento týden nezadávám, ale mám tu dobrovolnou vyhledávací aktivitku – jen na jedničky nebo nic, pro zájemce o známku navíc. Stačí krátká stručná odpověď, nekopírujte mi nesmyslné odstavce z Wikipedie. Kdo nebo co je?

  1. Mekka
  2. papež
  3. Starý zákon
  4. Korán
  5. Dalajláma
  6. synagoga
  7. mešita
  8. Ramadán
  9. Velký pátek
  10. Chanuka

Úkol jako vždy do pátku do 14:00

3. Tento týden žádný kvíz!

4. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

22.-26.2.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Pokračujeme v zamyšlení nad tím, co lidi spojuje a co je naopak rozděluje. O máločem toto platí tolik, jako o náboženství, které bude naším dalším tématem. Zaměříme se spolu na nejrozšířenější světová náboženství a přitom opět společně projdeme celý svět. Těším se.
  2. Videa pro tento týden:

Pěkný přehled – https://www.youtube.com/watch?v=c7WKUjN9ZvI

3. Úkoly pro tento týden:

Zaměříme se tedy na náboženství:

a) V Chodově máme dva kostely, jakým církvím patří?

b) Kostely jsou křesťanské svatostánky, jiná náboženství nazývají své svatostánky jinak, jak nazývají své „kostely“ Židé a jak muslimové?

c) V jakém českém městě se nachází největší židovská „?“ (viz druhá otázka) v Evropě a čtvrtá největší na světě? Není to tak daleko od nás.

d) V jaké zemi najdeme nejvíce hinduistů?

e) Představitelem jakého náboženství je Dalajláma?

4. Úkol jako vždy do pátku do 14:00

Termín je jako vždy do pátku do 14:00

5. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

15.-19.2.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Budeme společně pokračovat ve zkoumání obyvatel naší modré planety. Už víme, jak se různá místa ve světě liší z pohledu demografie – tedy složení obyvatel z hlediska věku, pohlaví a dalších znaků. V rozdílech mezi lidmi budeme pokračovat i tento týden, kdy se společně zaměříme na rozdíl, který je patrný na první pohled – tedy příslušnost lidí k určité rase či etniku.
  2. Videa pro tento týden: Tento týden bez videa
  3. Opět nepřicházím s klasickým úkolem. Naše téma pro tento týden nás však jistě zavede k debatám o rasismu. Jedničkou za aktivitu tak odměním, každého, kdo se do čtvrteční hodiny (tedy do čtvrtka do 8:00) zamyslí nad následujícími otázkami, klidně pátrejte v hlubinách internetu: a) Mají dnešní lidé společný původ? Odkud pochází? b) Co je podle tebe rasismus? Kdo je rasista? c) Čím se od sebe lidé liší z hlediska rasy, ke které náleží? Jedná se jen o barvu kůže nebo jsou i nějaké jiné rozdíly?
  4. Tento týden žádný kvíz.
  5. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

8.-12.2.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Budeme společně pokračovat ve zkoumání obyvatel naší modré planety. Minule jsme se zabývali množství a rozmístěním lidí na Zemi, nyní se zaměříme na další ze základních, tzv. demografických, pojmů – podíváme se blíže na složení lidí z hlediska věku, pohlaví a dalších znaků.
  2. Videa pro tento týden:

Tentokrát jen pro zajímavost – vývoj populace na jednotlivých kontinentech v animaci – https://www.youtube.com/watch?v=BIE6RZfFkHw  

3. Aktuální téma je spíše diskuzní, proto tento týden nepřicházím s klasickým úkolem. Vzhledem k tomu, že se budeme zabývat migrací (pohybem) obyvatelstva a žijeme v regionu, který je díky své historii osídlen především lidmi z jiných částí ČR, zkuste se pobavit s rodiči či prarodiči a zjistit, odkud se v Chodově vzali, případně jejich předci – nebudu hodnotit, ale je fajn něco se o sobě a své rodině dozvědět, nemyslíte? Vaše zjištění do chatu.

4. Kvíz zadávám pro změnu dobrovolný, jedná se o souhrnné opakování učiva v prvním pololetí, od vesmíru až po jednotlivé krajinné sféry – se sešitem v ruce určitě žádný problém, termín jako vždy do pátku do 14:00, najdete jej zde: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUNzNUVFFPOFc1TjJQNVk1OVFCQTU4OElUSy4u

5. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

1.-5.2.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Opustíme společně na čas přírodu a začneme naší planetu zkoumat zase z jiného hlediska, zaměříme se na nejhoršího predátora našeho světa – člověka. V příštích týdnech budeme pozorovat lidi na Zemi. Tento týden začneme s počtem lidí na světe, jejich nerovnoměrným rozmístěním a riziky, které přináší přelidnění planety
  2. Videa pro tento týden:

výukové (prosím, jukněte před hodinou, ať víte, co vás čeká): https://www.youtube.com/watch?v=imawkdI3rHY

Pro zajímavost: – https://www.youtube.com/watch?v=BhkOQqXX-9Y

  • Tento týden, protože začínáme zcela novou látku, nezadávám povinný úkol k odevzdání. Dávám však možnost získat dobrovolně jedničku. Zamyslete se (třeba na základě videa) nad následujícími otázkami. Termín odevzdání je tentokrát do výkladové hodiny, tzn. do čtvrtka do 8:00, protože na hodině se tím budeme zabývat společně:
  • Proč je obyvatelstvo na zemi rozmístěno velmi nerovnoměrně (některá místa jsou velmi hustě zalidněná, některá naopak pustá? Jaké to může mít důvody.
  • Které oblasti světa jsou nejhustěji (nejvíce) zalidněné?
  • Které oblasti světa jsou naopak nejméně zalidněné či dokonce trvale neobydlené?
  • Roste počet obyvatel (počet narozených dětí) všude na světě stejně? V jakých oblastech je nárůst nejvyšší?
  • Jaká rizika sebou přináší budoucí přelidněnost planety? Co nám hrozí?
  • Tento týden žádný kvíz.
  • A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čvrtek 8:00.

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

25. – 28.1.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Tento týden nás čekají výškové stupně v krajině, vydáme se spolu na procházku z hlubokých nížin tropů až po velehorské vrcholy a budeme přitom pozorovat krajinu kolem sebe.

2. Tento týden vás nezaplavím záplavou videa. Místo toho mám pro vás dobrovolnou vyhledávací rychlovku – pro zájemce, budu dávat jenom jedničky. Ready?

a) Kolik je dohromady osmitisícovek (tedy hor s nadmořskou výškou vyšší než 8 000 m)

b) Kdo a v jakém roce jako první zdolal nejvyšší horu světa, Mt. Everest?

c) Jak vysoký je Mt. Everest?

d) Nedávno (no dobrá, bylo to v sobotu 16.1) byla jedna osmitisícovka poprvé zdolána v zimě. O jakou horu se jednalo?

e) Co znamená, když někdo drží symbolickou cenu, tzv. „Korunu Himaláje?“

f) Jak se jmenuje český horolezec, který toto ocenění drží?

Tento týden kvíz s opakováním učiva o savanách a tropických deštných lesích – KONČÍ V PÁTEK VE 14:00

Kvíz najdete tady:https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUQ0RDRFlGNDk0MTRaSkVSUUxEMElIN0lJMC4u

  • A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině – pozor v jiném než obvyklém čase – a to v úterý v 10.00.

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

18. – 22.1.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Tento týden nás čeká poslední typ přírodní krajiny, zato však z hlediska přírody patrně nejzajímavější – tropický deštný les (prales), opět pro Vás mám dvě výuková videan (krátká, podívejte se, prosím) a jedno z dílny National Geographic pro zájemce (cca 22 minut), které je opravdu krásně udělané

Výuka 1 – https://www.youtube.com/watch?v=64qe5btNZiE

Výuka 2 – aktuální problémy deštných pralesů – https://www.youtube.com/watch?v=rcJ2nVShpEI

National Geographic – parádní Amazonie – https://www.youtube.com/watch?v=0kNKpWsaJQ8

2) Tento týden žádný kvíz, ale malý úkol k odeslání – pracujte s internetem, např. s Wikipedií (zkusil bych zadat „tropický deštný les“) 🙂

a) Největším tropický deštný les světa je:

b) Proč se tropickým deštným lesům říká také „plíce světa“?

c) Proč se tropickým deštným lesům říká někdy také „lékárna světa“?

d) Proč dochází ke kácení a vypalování tropických deštných lesů?

e) Jak velká část všech rostlin a zvířat na světě žije právě v tropických deštných lesích?

Úkol prosím poslat do pátku do 14:00.

3. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

11.1. – 15.1.2021

Krásný dobrý den,

následující týden proběhne takto:

  1. Tento týden nás čeká jedna z nejzajímavějších přírodních krajin – savana, zavítáme spolu tedy mimo jiné do Afriky na safari. Protože je to velké pokoukání, mám pro Vás pár videí, výukových i vyloženě kochacích:

Výuka – https://www.youtube.com/watch?v=wO2_myD6Jbc

Serengeti – savana v jedné minuté, včetně jednoho zásadního problému – v angličtině, ale co bych pro Vás neudělal – https://www.youtube.com/watch?v=fyPfSw_aDU4

Vyloženě kochací záležitost – https://www.youtube.com/watch?v=XbqgN3oRVWA

Delší videa pro zájemce:

Focení v Serengeti – https://www.youtube.com/watch?v=LdCuDGpRLUg

Full HD Krugerův národní park – https://www.youtube.com/watch?v=LdCuDGpRLUg

  • Tento týden žádný úkol k odeslání, ale kvíz s opakováním dosavadního učiva o typech přírodních krajin a oproti minulým týdnům – pozor změna – KONČÍ V PÁTEK VE 14:00

Kvíz najdete tady: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUQjBPTElFWURCMVVVSVRGNUNMRFRGT1FWUy4u

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUQjBPTElFWURCMVVVSVRGNUNMRFRGT1FWUy4u
  • A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině v pátek v 11:50

Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV

4. – 8.1.2021

Dobrý den,

postup pro tento týden je následující:

1)Výkladová hodina bude ve čtvrtek v 8.00 – povinná.

2)Naším tématem budou subtropy a pouště, našel jsem pro vás několik videí, které vám pomůžou zorientovat se:

a) subtropy – https://www.youtube.com/watch?v=h6yDi2XUDeU

b) pouště – https://www.youtube.com/watch?v=wyfuuXCg3Dw

c) předchozí videa jsou krátká a informační, zde nabízím pro zájemce ještě fantasticky udělané video od National Geographic, které je delší (cca 20 min.), najdete zde – https://www.youtube.com/watch?v=mXLhvjOV4TQ

3) Dávám příležitost získat si ještě jedničku, kterou odměním všechny, kteří mi do čtvrteční hodiny (tedy do čtvrtka 8:00), zašlou odpovědi na následující otázky:

  1. Jaká je rozlohou největší poušť světa (a bacha, není to Sahara)?
  2. Na jakém kontinentu najdeme následující pouště: a) Sahara b) Velká písečná poušť c) Arabská d) Gobi e) Kalahari f)Mojave g) Atacama
  3. Je Sahara převážně pouští písečnou nebo kamenitou?
  4. Uveď typického zvířecího obyvatele Sahary z rodiny a) savců b) plazů c) hmyzu
  5. Jak si jinak říká velbloudu jednohrbému?
  6. Kočovný berberský národ obývající středozápadní část Sahary se nazývá?

K úkolům využijte pátrání v hlubinách internetu, ale s podstatnou částí vám pomůže např. toto!

Budu se Vás těšit alespoň online, kolouškové.

7. – 11.12.2020

Ahoj, už se vidíme ve škole, takže trošku pozměníme systém. V jedné hodině sami zvládnete lesy mírného pásu a stepi.

1) Takže pro zájemce tu máme možnost začít videem k lesům, které najdete TADY! a ke stepím, které najdete TADY .

2) Otevřete si prezentaci, kterou najdete TADY a pracujte se slajdy 35 – 41 – červený text – poznámky do sešitu – NAPSAT! 3) Společně pak pojedem dál během online hodiny, která bude opět ve čtvrtek v 8:00.

Díky. Těším se Vás ve škole.

Odkaz na váš tým:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af56ff27d91d740ec91ea296b1cecf041%40thread.tacv2/conversations?groupId=13464d7f-9e13-43fd-af0b-ba5da4d9d4d9&tenantId=ea16a40e-957c-404f-aeff-caf6f0a14e01