8. – 12.3.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Pokračujeme v zamyšlení nad tím, co lidi spojuje a co je naopak rozděluje. V týdnu před prázdninami jsme se dostali k otázce náboženství, kterou jsme ale zdaleka nevyčerpali, tento týden tedy budeme pokračovat.
Pěkný přehled – https://www.youtube.com/watch?v=c7WKUjN9ZvI – toto video jsem sem již dával, ale pokud někdo přehlédl nebo jen tak pro připomenutí.
2. Úkoly pro tento týden:
Žádný povinný úkol k odevzdání tento týden nezadávám, ale mám tu dobrovolnou vyhledávací aktivitku – jen na jedničky nebo nic, pro zájemce o známku navíc. Stačí krátká stručná odpověď, nekopírujte mi nesmyslné odstavce z Wikipedie. Kdo nebo co je?
- Mekka
- papež
- Starý zákon
- Korán
- Dalajláma
- synagoga
- mešita
- Ramadán
- Velký pátek
- Chanuka
Úkol jako vždy do pátku do 14:00
3. Tento týden žádný kvíz!
4. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
22.-26.2.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Pokračujeme v zamyšlení nad tím, co lidi spojuje a co je naopak rozděluje. O máločem toto platí tolik, jako o náboženství, které bude naším dalším tématem. Zaměříme se spolu na nejrozšířenější světová náboženství a přitom opět společně projdeme celý svět. Těším se.
- Videa pro tento týden:
Pěkný přehled – https://www.youtube.com/watch?v=c7WKUjN9ZvI
3. Úkoly pro tento týden:
Zaměříme se tedy na náboženství:
a) V Chodově máme dva kostely, jakým církvím patří?
b) Kostely jsou křesťanské svatostánky, jiná náboženství nazývají své svatostánky jinak, jak nazývají své „kostely“ Židé a jak muslimové?
c) V jakém českém městě se nachází největší židovská „?“ (viz druhá otázka) v Evropě a čtvrtá největší na světě? Není to tak daleko od nás.
d) V jaké zemi najdeme nejvíce hinduistů?
e) Představitelem jakého náboženství je Dalajláma?
4. Úkol jako vždy do pátku do 14:00
- Kvíz na dosud probrané demografické ukazatele najdete zde: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUNDcxNkxBRFdCMVVDSjY3WFVPSjFJSUJRUC4u
Termín je jako vždy do pátku do 14:00
5. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
15.-19.2.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Budeme společně pokračovat ve zkoumání obyvatel naší modré planety. Už víme, jak se různá místa ve světě liší z pohledu demografie – tedy složení obyvatel z hlediska věku, pohlaví a dalších znaků. V rozdílech mezi lidmi budeme pokračovat i tento týden, kdy se společně zaměříme na rozdíl, který je patrný na první pohled – tedy příslušnost lidí k určité rase či etniku.
- Videa pro tento týden: Tento týden bez videa
- Opět nepřicházím s klasickým úkolem. Naše téma pro tento týden nás však jistě zavede k debatám o rasismu. Jedničkou za aktivitu tak odměním, každého, kdo se do čtvrteční hodiny (tedy do čtvrtka do 8:00) zamyslí nad následujícími otázkami, klidně pátrejte v hlubinách internetu: a) Mají dnešní lidé společný původ? Odkud pochází? b) Co je podle tebe rasismus? Kdo je rasista? c) Čím se od sebe lidé liší z hlediska rasy, ke které náleží? Jedná se jen o barvu kůže nebo jsou i nějaké jiné rozdíly?
- Tento týden žádný kvíz.
- A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
8.-12.2.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Budeme společně pokračovat ve zkoumání obyvatel naší modré planety. Minule jsme se zabývali množství a rozmístěním lidí na Zemi, nyní se zaměříme na další ze základních, tzv. demografických, pojmů – podíváme se blíže na složení lidí z hlediska věku, pohlaví a dalších znaků.
- Videa pro tento týden:
Tentokrát jen pro zajímavost – vývoj populace na jednotlivých kontinentech v animaci – https://www.youtube.com/watch?v=BIE6RZfFkHw
3. Aktuální téma je spíše diskuzní, proto tento týden nepřicházím s klasickým úkolem. Vzhledem k tomu, že se budeme zabývat migrací (pohybem) obyvatelstva a žijeme v regionu, který je díky své historii osídlen především lidmi z jiných částí ČR, zkuste se pobavit s rodiči či prarodiči a zjistit, odkud se v Chodově vzali, případně jejich předci – nebudu hodnotit, ale je fajn něco se o sobě a své rodině dozvědět, nemyslíte? Vaše zjištění do chatu.
4. Kvíz zadávám pro změnu dobrovolný, jedná se o souhrnné opakování učiva v prvním pololetí, od vesmíru až po jednotlivé krajinné sféry – se sešitem v ruce určitě žádný problém, termín jako vždy do pátku do 14:00, najdete jej zde: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUNzNUVFFPOFc1TjJQNVk1OVFCQTU4OElUSy4u
5. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
1.-5.2.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Opustíme společně na čas přírodu a začneme naší planetu zkoumat zase z jiného hlediska, zaměříme se na nejhoršího predátora našeho světa – člověka. V příštích týdnech budeme pozorovat lidi na Zemi. Tento týden začneme s počtem lidí na světe, jejich nerovnoměrným rozmístěním a riziky, které přináší přelidnění planety
- Videa pro tento týden:
výukové (prosím, jukněte před hodinou, ať víte, co vás čeká): https://www.youtube.com/watch?v=imawkdI3rHY
Pro zajímavost: – https://www.youtube.com/watch?v=BhkOQqXX-9Y
- Tento týden, protože začínáme zcela novou látku, nezadávám povinný úkol k odevzdání. Dávám však možnost získat dobrovolně jedničku. Zamyslete se (třeba na základě videa) nad následujícími otázkami. Termín odevzdání je tentokrát do výkladové hodiny, tzn. do čtvrtka do 8:00, protože na hodině se tím budeme zabývat společně:
- Proč je obyvatelstvo na zemi rozmístěno velmi nerovnoměrně (některá místa jsou velmi hustě zalidněná, některá naopak pustá? Jaké to může mít důvody.
- Které oblasti světa jsou nejhustěji (nejvíce) zalidněné?
- Které oblasti světa jsou naopak nejméně zalidněné či dokonce trvale neobydlené?
- Roste počet obyvatel (počet narozených dětí) všude na světě stejně? V jakých oblastech je nárůst nejvyšší?
- Jaká rizika sebou přináší budoucí přelidněnost planety? Co nám hrozí?
- Tento týden žádný kvíz.
- A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čvrtek 8:00.
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
25. – 28.1.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Tento týden nás čekají výškové stupně v krajině, vydáme se spolu na procházku z hlubokých nížin tropů až po velehorské vrcholy a budeme přitom pozorovat krajinu kolem sebe.
2. Tento týden vás nezaplavím záplavou videa. Místo toho mám pro vás dobrovolnou vyhledávací rychlovku – pro zájemce, budu dávat jenom jedničky. Ready?
a) Kolik je dohromady osmitisícovek (tedy hor s nadmořskou výškou vyšší než 8 000 m)
b) Kdo a v jakém roce jako první zdolal nejvyšší horu světa, Mt. Everest?
c) Jak vysoký je Mt. Everest?
d) Nedávno (no dobrá, bylo to v sobotu 16.1) byla jedna osmitisícovka poprvé zdolána v zimě. O jakou horu se jednalo?
e) Co znamená, když někdo drží symbolickou cenu, tzv. „Korunu Himaláje?“
f) Jak se jmenuje český horolezec, který toto ocenění drží?
Tento týden kvíz s opakováním učiva o savanách a tropických deštných lesích – KONČÍ V PÁTEK VE 14:00
Kvíz najdete tady:https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUQ0RDRFlGNDk0MTRaSkVSUUxEMElIN0lJMC4u
- A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině – pozor v jiném než obvyklém čase – a to v úterý v 10.00.
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
18. – 22.1.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Tento týden nás čeká poslední typ přírodní krajiny, zato však z hlediska přírody patrně nejzajímavější – tropický deštný les (prales), opět pro Vás mám dvě výuková videan (krátká, podívejte se, prosím) a jedno z dílny National Geographic pro zájemce (cca 22 minut), které je opravdu krásně udělané
Výuka 1 – https://www.youtube.com/watch?v=64qe5btNZiE
Výuka 2 – aktuální problémy deštných pralesů – https://www.youtube.com/watch?v=rcJ2nVShpEI
National Geographic – parádní Amazonie – https://www.youtube.com/watch?v=0kNKpWsaJQ8
2) Tento týden žádný kvíz, ale malý úkol k odeslání – pracujte s internetem, např. s Wikipedií (zkusil bych zadat „tropický deštný les“) 🙂
a) Největším tropický deštný les světa je:
b) Proč se tropickým deštným lesům říká také „plíce světa“?
c) Proč se tropickým deštným lesům říká někdy také „lékárna světa“?
d) Proč dochází ke kácení a vypalování tropických deštných lesů?
e) Jak velká část všech rostlin a zvířat na světě žije právě v tropických deštných lesích?
Úkol prosím poslat do pátku do 14:00.
3. A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině ve čtvrtek v 8:00.
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
11.1. – 15.1.2021
Krásný dobrý den,
následující týden proběhne takto:
- Tento týden nás čeká jedna z nejzajímavějších přírodních krajin – savana, zavítáme spolu tedy mimo jiné do Afriky na safari. Protože je to velké pokoukání, mám pro Vás pár videí, výukových i vyloženě kochacích:
Výuka – https://www.youtube.com/watch?v=wO2_myD6Jbc
Serengeti – savana v jedné minuté, včetně jednoho zásadního problému – v angličtině, ale co bych pro Vás neudělal – https://www.youtube.com/watch?v=fyPfSw_aDU4
Vyloženě kochací záležitost – https://www.youtube.com/watch?v=XbqgN3oRVWA
Delší videa pro zájemce:
Focení v Serengeti – https://www.youtube.com/watch?v=LdCuDGpRLUg
Full HD Krugerův národní park – https://www.youtube.com/watch?v=LdCuDGpRLUg
- Tento týden žádný úkol k odeslání, ale kvíz s opakováním dosavadního učiva o typech přírodních krajin a oproti minulým týdnům – pozor změna – KONČÍ V PÁTEK VE 14:00
Kvíz najdete tady: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=DqQW6nyVT0Cu_8r28KFOAR2xp4HCnZFMkllf5p6U2ItUQjBPTElFWURCMVVVSVRGNUNMRFRGT1FWUy4u
- A společně se samozřejmě uvidíme na výkladové hodině v pátek v 11:50
Těším se na společně strávený čas a držím palce. VV
4. – 8.1.2021
Dobrý den,
postup pro tento týden je následující:
1)Výkladová hodina bude ve čtvrtek v 8.00 – povinná.
2)Naším tématem budou subtropy a pouště, našel jsem pro vás několik videí, které vám pomůžou zorientovat se:
a) subtropy – https://www.youtube.com/watch?v=h6yDi2XUDeU
b) pouště – https://www.youtube.com/watch?v=wyfuuXCg3Dw
c) předchozí videa jsou krátká a informační, zde nabízím pro zájemce ještě fantasticky udělané video od National Geographic, které je delší (cca 20 min.), najdete zde – https://www.youtube.com/watch?v=mXLhvjOV4TQ
3) Dávám příležitost získat si ještě jedničku, kterou odměním všechny, kteří mi do čtvrteční hodiny (tedy do čtvrtka 8:00), zašlou odpovědi na následující otázky:
- Jaká je rozlohou největší poušť světa (a bacha, není to Sahara)?
- Na jakém kontinentu najdeme následující pouště: a) Sahara b) Velká písečná poušť c) Arabská d) Gobi e) Kalahari f)Mojave g) Atacama
- Je Sahara převážně pouští písečnou nebo kamenitou?
- Uveď typického zvířecího obyvatele Sahary z rodiny a) savců b) plazů c) hmyzu
- Jak si jinak říká velbloudu jednohrbému?
- Kočovný berberský národ obývající středozápadní část Sahary se nazývá?
K úkolům využijte pátrání v hlubinách internetu, ale s podstatnou částí vám pomůže např. toto!
Budu se Vás těšit alespoň online, kolouškové.
7. – 11.12.2020
Ahoj, už se vidíme ve škole, takže trošku pozměníme systém. V jedné hodině sami zvládnete lesy mírného pásu a stepi.
1) Takže pro zájemce tu máme možnost začít videem k lesům, které najdete TADY! a ke stepím, které najdete TADY .
2) Otevřete si prezentaci, kterou najdete TADY a pracujte se slajdy 35 – 41 – červený text – poznámky do sešitu – NAPSAT! 3) Společně pak pojedem dál během online hodiny, která bude opět ve čtvrtek v 8:00.
Díky. Těším se Vás ve škole.
Odkaz na váš tým:
