Minule jste pracovali s učebnicí a možná i Listinou základních práv a svobod, proto pro vás nový úkol bude brnkačka. Do sešitu opište tuto tabulku, a čárou spojte právo, které souvisí s konkrétním případem.
Případ: | Právo: | |
Byl jsem obviněn ze zločinu, který jsem však nespáchal. Naštěstí mám… | právo na vzdělání. | |
Naše demonstrace byla řádně nahlášena a schválena. Někteří občané nás vyháněli z náměstí, ale my se nenechali, máme… | právo na řádný soud. | |
Jsem rád, že mohu chodit do školy, ne všichni mají takovou možnost. Neumím si představit, že bych neměl… | shromažďovací právo. | |
Letos ještě nemohu k volbám, protože mi není 18 let. Ještě nemám… | volební právo. |
Hotovou tabulku společně s úkolem z minulého zadání čitelně vyfoťte a pošlete mi do chatu v Teams, bude to na známky.
______________________________________________________________
22. 2. — 26. 2. 2021
Nové téma jsou lidská práva, u kterých zůstaneme delší dobu.
1) udělej si Drill & Skill na téma Národ, vlastenectví.
2) přečti si v učebnici str. 31 a 32, Základní lidská práva, všeobecná deklarace lidských práv a Listina základních práv a svobod.
3) Doplň a do sešitu si opiš následující text. K práci můžeš použít učebnici, internet, nebo i text listiny z tohoto odkazu:
Základní lidská práva jsou v České republice zaručena L___________ Z___________ P_________ a S___________, která je nedílnou součástí Ú___________ ____. Listina základních _________ a ___________ má _____ článků členěných do _____ hlav a je platná od 28. prosince _________. Jedním ze základních lidských práv je právo na Ž______, který je hoden ochrany již před narozením. Listina zaručuje také P___________ práva, ke kterým patří např. svoboda, která souvisí s uskutečňováním volebního práva občanů s ________ státní příslušností. Listina dále např. zaručuje právo na S________ a jinou právní O_______, pokud ji člověk potřebuje.
______________________________________________________________
8. 2. — 12. 2. 2021
Dnešní téma jsou práva dítěte. Projděte si a vypište následující prezentaci: Práva dítěte
Příští týden dostanete práci na známky, kterou si poslední témata trochu shrneme.
______________________________________________________________
8. 2. — 12. 2. 2021
Pročtěte si v učebnici strany 27-29, téma Národnostní menšiny.
______________________________________________________________
1. 2. — 5. 2. 2021
Protože máme začátek nového pololetí a velké změny v rozvrzích, uděláme si tento týden pauzu. Jediné co musíte udělat je vypracovat si Drill & Skill na téma řešení sporu. Úkol z minulého týdne jste si samozřejmě udělali, takže to pro vás bude hračka.
______________________________________________________________
25. 1. — 28. 1. 2021
Tento týden se vrátíme kapinku zpět a podáváme na řešení sporů. Přesněji se podíváme na to, co to je agresivita a asertivita.
V učebnici na straně 17 si prosím přečtěte příslušnou kapitolu a do sešitu si vypište vlastními slovy ve větě
a) co to je agresivní chování při řešení sporu?
b) co to je pasivní chování při řešení sporu? (tady se budete muset sami zamyslet)
c) co to je asertivní chování při řešení sporu?
Příští týden toto bude obsaženo v drilu.
______________________________________________________________
18. 1. — 22. 1. 2021
Minulý týden jste si oddechli, takže po vás budu chtít, abyste se trochu zamysleli. Projděte si prosím a vypište následující prezentaci:
A nezapomeňte se zamyslet nad úkoly v ní.
______________________________________________________________
11. 1. — 15. 1. 2021
Tento týden není zadána žádná práce.
______________________________________________________________
4. 1. — 8. 1. 2021
Vítejte v novém roce.
Na první dva týdny nového roku dostanete dva úkoly. Prvním je projít a vypsat si prezentaci na komunikaci, kterou jsme načali na předchozí hodině.
Také vám byl zadán Drill & Skill, který bude také vaší poslední známkou v tomto pololetí. Dejte si tedy záležet a nezapomeňte na něj. Dril končí 9. 1.
______________________________________________________________
20. 11. — 27. 11. 2020
Dobrý den,
tentokrát budeme pouze pracovat s učebnicí. Pročtěte si prosím strany 10-12, téma Život ve společnosti. Do sešitu si pan napište a doplňte tento zápis.
______________________________________________________________
13. 11. — 20. 11. 2020
Nejprve malé upozornění. Před týdnem jsem vám zadával kvíz o masové kultuře, u kterého jsem chybně napsal, že je pro 7. B. Ta ovšem na toto téma psala písemku, a kvíz byl pro 7. A. Všiml jsem si toho pozdě, zadání jsem sice opravil, ale někteří z vás si toho nemuseli všimnout. Proto kvíz prodlužuji a prosím všechny z Áčka, aby si ho udělali (je konec konců na známky).
Naše nové téma je životní úroveň. k tomuto tématu zde mám opět prezentaci, je ale potřeba si ji nejenom přečíst, ale i se zamyslet nad úkoly v ní. Do sešitu si prosím napište červeně označený text a tabulku ze str. 12.
______________________________________________________________
6. 11. — 13. 11. 2020
Minule jsme se zabývali majetkem obecně, nyní nás čeká téma peníze. Projděte si prosím tuto prezentaci o minulosti a vývoji peněz. Stejné téma najdete i v učebnici na str. 60-61. Jako zápis do sešitu použijte tento text.
A tím má 7.B pro tento týden hotovo, pouze připomínám, že do pátku 13. 11. vám běží Drill & Skill na téma Masová kultura.
7.A ovšem ještě musí vypracovat kvíz ve Forms, který najdete pod tímto odkazem. Můžete ho udělat pouze jednou, dejte si proto záležet a nepospíchejte! Bude hodnocen jako písemka.
______________________________________________________________
2. 11. — 6. 11. 2020
protože jsme se dlouho neviděli, máme před sebou trochu více práce. Začneme nové téma, a to majetek. Prostudujte si prosím stránky 57-59a zatím si pouze vypište důležité pojmy. Pokud si nejste jisti co je důležité, napoví vám tento soubor.
Byl vám spuštěn také Drill & Skill na téma Masová kultura, máte čas do pátku 13. 11. jej vypracovat. V pátek 6. 11. také třída 7.B, která si nestihla napsat písemku na kulturu, dostane kvíz na stejné téma.