22.2. – 26.2.

Uč. str. 33. – Energetické suroviny

PS – str. 15 – vypracujeme ve čtvrtek na on-line hodině (můžete si promyslet)

————————————————————————————————————————————–

15.2. – 19.2.

Minerály (nerosty) a horniny – str. 31 – úvod

Str. 32. – Nerosty

Horniny – rozdělení

Str. 33. – Horniny magmatické, usazené, přeměněné

Kvíz – třídění ZDE 

https://www.youtube.com/watch?v=2KCtNfJd3a4
https://www.youtube.com/watch?v=3yCgGPSms8w

—————————————————————————————————————

8.2 – 12.2.

Zopakuj si:

Slunce, voda, vzduch, půda

https://www.youtube.com/watch?v=RvRh3WgYm_0&feature=youtu.be

Uč. – Koloběh vody v přírodě

https://www.youtube.com/watch?v=aHy-gWzCYN0

Nadepište do sešitu Koloběh vody a nakreslete jednoduchý obrázek (vypařování vody – stoupání páry, tvorba mraků, padání srážek, opětovné stékání a vsakování vody – pomocí šipek…)

 kvíz ZDE (hodnoceno jako aktivita)

————————————————————————————————————

1.2. – 5.2. 2021

Neživá příroda

Učebnice str. 30, 31

PS – str. 14. cv.1

Založit pokus – PS – str. 14. cv. 3 – zaznamenej si do sešitu přírodovědy z druhé strany název pokusu KLÍČENÍ , datum zahájení pokusu a vždy na nový řádek záznam, kdy dojde k nějaké změně a jaké ( např. objevily se nové zelené lístky na petrželi, apod.)

– můžeš pořizovat i fotodokumentaci o tom, jak pokus probíhá, k jakým změnám postupně dochází…

——————————————————————————————————————–

Živočichové v zimě

Uč. str. 27 – 28

PS – str. 13/1, 13/2 – možno určovat s pomocí učebnice

procvičování – otázky str. 29

Dobrovolný úkol – aktivita: PS 13/3 ( pokud napadne nový sníh, můžete použít filtr do kávovaru, ten poté uschovat a po návratu do školy přinést a vyhodnotíme pokus 🙂 )

Kvíz – stopy zvířat ZDE (hodnoceno jako aktivita)

Pro zvídavé – možno sledovat krmítko on-line (záchr. stanice Makov) ZDE

Úkol do pátku 5. února – vyber si jednoho libovolného lesního živočicha a vypracuj o něm referát ( výskyt, rozmnožování, potrava, život a chování, zajímavosti…). Napiš na formát velkého sešitu vlastní rukou ( NE vytisknout z počítače!). Referát bude obsahovat minimálně 15 vět. Na druhou stranu nakresli obrázek tohoto živočicha (tužkou + vybarvit pastelkami) – dej si záležet, bude hodnocen do Vv :-). Tento úkol je povinný a hodnocený známkou . Využít můžeš encyklopedie, počítač, časopisy, …

Prosím poslat na Teams do chatu 4.B .

—————————————————————————————————————

Živočichové v lese

Uč. – 25, 26 – výpisky opět na WhatsApp

PS – str. 12 cv. 7, 8, 9 https://rysava.websnadno.cz/prirodoveda_4.roc/les_savci1.htm

Kvíz – živočichové v lese ZDE (hodnoceno jako aktivita)

—————————————————————————————————————–

Rostliny našich lesů – uč. str. 21 – 24

PS – str. 10. cv. 3, str. 11. cv. 4,5

http://jak to chodí v lese 5/10

Kvíz – rostliny ZDE (hodnoceno jako aktivita) – nepovinné, ale může ještě vylepšit známku na vysvědčení… – zaslat do čtvrtka 14. 1.

Pozdější zaslání nebude již hodnoceno.

——————————————————————————————————————–

Ekosystém les – uč. str. 18. – 19. – prohlédnout, přiřazovat

str. 20. – lesní patra – do sešitu Přírodovědy

nadpis: Ekosystém les – lesní patra

nakreslit a popsat obrázek nahoře vpravo (lesní patra)

dále přečíst str. 20, 21, 22 ( až po stromové patro) a naučit

Video – lesní patra ZDE

Na Teams umístěna úniková hra, splnit a poslat kód do chatu na Teams do 10.1. 2021 – bude oznámkováno.

PS str. 10/1,2 (cvičení 2 – nespojovat čarou, ale vybarvit vždy stejnou barvou pro lepší přehlednost) – neposílat

https://rysava.websnadno.cz/Prirodoveda.htmlhttps://rysava.websnadno.cz/Prirodoveda.html

—————————————————————————————————————

Živočichové – Bezobratlí – uč. str. 16

str. 17. – Potravní vazby + druhy živých organismů

PS – str. 9. cv. 3 – nestříhat, pouze vypsat

Opakovat a procvičovat otázky z učebnice str. 4 – bude i písemnou formou !

——————————————————————————————————————

Živočichové – uč. str. 15. + část str. 16 – Dělení živočichů – obratlovci

PS – str. 8

Prezentace

——————————————————————————————————————–

Uč. str. 14. – Dělení rostlin podle růstu a užitku

Procvičování

Rostliny

Nová látka – Živočichové – str. 15. – vlastnosti živočichů

Živočichové

http://videa společné znaky všech živočichů.

Pátek – Pří – 9:oo – 9:45 – 1.skup.

                    10:oo – 10:45 – 2.skup.

Děti si připraví učebnici, pracovní sešit a tužku.

Uč. str. 12 – 13 (zkontrolovat si PS) Zápis do sešitu – na str. 13 dole žlutý rámeček – nadpis Rostliny a opsat do sešitu přírodovědy

Můžete se také podívat na některé odkazy :

Stavba rostlin

Semeno a plod

PS str. 6. a 7.(cv. 6, 7)