KOŽNÍ SOUSTAVA, NERVOVÁ SOUSTAVA

Uč. str. 63, 65

PS str. 31 (společně na online hodině)

Zadání samostatné práce, odkazy na videa a kvízy pro zájemce naleznete ve skupině Teams.

________________________________________________________________________________________________________________

3. – 7.5.

Zadání práce pro žáky, kteří se neúčastní prezenční výuky:

Kožní soustava

Uč. str. 63

PS str. 30

Zadání samostatné práce a odkazy na videa a procvičování naleznete ve skupině Teams.

________________________________________________________________________________________________________________

26. – 30.4.

Trávicí a vylučovací soustava

Uč. str. 61 – 62 – přečíst

Zadání samostatné práce a odkazy na videa a procvičování naleznete ve skupině Teams.

________________________________________________________________________________________________________________

19. – 23.4.

Trávicí soustava, správná výživa, zuby

Uč. str. 60-61

PS 26-27

LAPBOOK: tentokrát budete zpracovávat trávicí soustavu a zuby. Chybět by neměl obrázek trávicí soustavy s popisem a uvedením významu, popis zubu a nejčastější onemocnění. Nic nezkazíte také zásadami zdravé výživy.

Odkazy na videa a články pro zájemce:

Video – cesta potravy lidským tělem ZDE

Video – trávicí soustava ZDE

Pyramida výživy ZDE

TRÁVICÍ SOUSTAVA

ZDRAVÁ VÝŽIVA

________________________________________________________________________________________________________________

12. – 16.4.

DÝCHACÍ SOUSTAVA

Uč. str.58, 91

PS str. 24/1, 25/5,6 – samostatná práce

PS 25/4 – společně na online hodině

PRAKTICKÉ CVIČENÍ – měření dechové a tepové frekvence

Do sešitu si překresli (nebo vytiskni a nalep) tabulku a proveď měření a zápis ZDE

LAPBOOK:

Tentokrát budete zpracovávat dýchací soustavu.

Důležité informace: obrázek (kreslený či vytisknutý) s popisem dýchacích cest, význam plic, nejčastější onemocnění dýchacích cest, 1.pomoc při zástavě dechu, můžete uvést i informace o Covid-19.

Odkazy na videa a dobrovolné procvičování pro zájemce najdete ve skupině Teams.

________________________________________________________________________________________________________________

6. -9.4.

OBĚHOVÁ SOUSTAVA

UČ. str. 59

PS str. 23 – společně na online hodině

Zadání samostatné práce, dobrovolné procvičování a videa k tématu naleznete ve skupině Teams.

________________________________________________________________________________________________________________

29. – 31.3.

OPAKOVÁNÍ – OPĚRNÁ A SVALOVÁ SOUSTAVA

UČ. 55 – 57

Popsat jednotlivé části kostry, její význam, popsat druhy svalů, příklady a jejich význam.

Na online hodinu si připravit cviky na posílení svalů.

Součástí hodiny bude opakovací TEST na tyto dvě soustavy.

______________________________________________________________________________________________________

22. – 26.3.

OPĚRNÁ A SVALOVÁ SOUSTAVA

Uč. str. 55 – 57

PS str. 21-22 (společně na online hodině)

Zadání samostatné práce, dobrovolné procvičování a videa k tématu naleznete ve skupině Teams.

______________________________________________________________________________________________________

8. – 12.3.

VÝVOJ ČLOVĚKA

Uč. str. 71

Práce s textem – ZDE

Přečti si text o vývoji člověka a zapiš si do sešitu heslovitě typické znaky moderního člověka (čím se odlišuje od primátů). Zapiš si také slova, kterým nerozumíš, případně zkus vyhledat jejich význam. Prohlédni si obrázky a zkus porovnat kostru, lebku, dlaň a chodidlo člověka a opice. Vše si připrav na on-line hodinu.

LAPBOOK – tentokrát zpracujte části lidského těla – obrázek + popisky částí, které znáte (obrázek můžete nakreslit, vytisknout, vystřihnout z časopisu….)

Části těla – procvičování (hodnoceno jako aktivita) – ZDE

Videa pro zájemce:

Evoluce ve zkratce ZDE

Byl jednou jeden člověk ZDE

Evoluce – příběh člověka – dokument ZDE

______________________________________________________________________________________________________

22. – 26.2.

ČLOVĚK – SPOLEČNÉ ZNAKY S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY

Uč. str. 53 – 54

PS str. 19/1,2 – společně na on-line hodině

PS 19/3 – samostatná práce – povinné, poslat do chatu v Teams do 27.2.

Zadání dobrovolných úkolů a odkazy na videa a procvičování najdete ve skupině Teams

_____________________________________________________________________________________________________

15. – 19.2.

TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ

Uč. str. 48 – 51

Prezentace ZDE

Odkazy na videa, dobrovolné procvičování a povinný test najdete ve skupině Teams.

______________________________________________________________________________

8. – 12.2.

PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA NA ÚZEMÍ ČR, TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ

Uč. str. 44, 48-51

PS str. 3 (pokud nemáte hotové), elektronický PS ZDE

Samostatná práce – povinná pro všechny, bude hodnocena dvěma známkami (PŘ + VV)

Vyber si živočicha ze seznamu ZDE (každý může být pouze jednou, to znamená, že kdo dřív přijde, dříve vybírá), napiš mi do zprávy ve skupině jeho číslo a po mém potvrzení vypracuj informační kartu podle zadání.

Zadání ZDE, odevzdání také – do 19.2.

Kontaktuj mě, pokud: nemáš doma potřebné pomůcky (není problém se domluvit na jejich vyzvednutí ve škole),

neumíš odevzdat úkol přes ZADÁNÍ (pošlu návod), máš jakýkoliv jiný problém s vypracováním či odevzdáním.

______________________________________________________________________________

  1. – 5.2.

VÝZNAM BOTANICKÝCH A ZOOLOGICKÝCH ZAHRAD

Učebnice str. 43, elektronická učebnice ZDE

Samostatná práce – zadání ve skupině TEAMS ZDE

______________________________________________________________________________

25. – 28.1.

ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH

Prohlédni si prezentaci ZDE

Do sešitu překresli a vyplň tabulku podle předlohy ZDE

(nadpis: Život v oceánech a mořích)

Nakresli nebo nalep obrázek alespoň jednoho mořského živočicha.

Vyhledej na mapě světa oceány a zapiš je do sešitu.

Vysvětli pojmy (jedním či dvěma slovy): salinita, biodiverzita, plankton.

Nic neposíláte – společná kontrola proběhne na online hodině.

Online hodina: středa 27.1. od 9 hodin

Odkazy na videa, procvičování a dobrovolné úkoly naleznou zájemci ve skupině Teams.

______________________________________________________________________________

18. – 22.1.

Pokračování učiva z minulého týdne

Učebnice str. 36 – 40

PS str. 7 (vyfotit a odevzdat v TEAMS do 22.1.)

PL – podnebné pásy (kdo ještě nemá)

Procvičování – kvíz z minulého týdne (hodnoceno jako aktivita)

Online hodina: středa 20.1. od 9 hodin

______________________________________________________________________________

11.1. – 15.1.

Podnebné pásy

Učebnice str. 35 (elektronická učebnice ZDE)

PS str. 6/10

Pracovní list ZDE – zadání ve skupině TEAMS

Prezentace ZDE

Procvičování ZDE (nepovinné – hodnoceno jako aktivita)

Termín online hodiny bude zveřejněn ve skupině TEAMS

Pro zájemce video:

Tropy ZDE

Deštné pralesy ZDE

Africké savany ZDE

Pouště ZDE

Prérie ZDE

Lesy mírného pásu ZDE

Polární pás ZDE

______________________________________________________________________________

4. – 8.1.2021

Vesmír – opakování

Podívejte se na dokument „Dobývání Měsíce“ – ZDE a odpovězte na otázky v kvízu – 5.B ZDE 5.A ZDE

PS str. 17/5-8

Pokud nemáte hotovo – PS str. 18 (nic neodevzdáváte)

Elektronická verze učebnice ZDE

Elektronická verze PS ZDE

Procvičování ZDE

Únikovka na opakování Vesmíru ZDE

Online hodina bude naplánována do konce týdne, sledujte prosím skupinu TEAMS.

Přeji všem hodně zdraví a těším se brzy na viděnou ve škole.

______________________________________________________________________________

23.11. – 27.11.2020

Souhvězdí, galaxie 

Povinná jsou pouze cvičení v PS a tvorba lapbooku. Všechny odkazy jsou pouze doporučené k pochopení učiva.  

Uč. str. 26 – 27

PS str. 16/1-4, 17/1-4 

5.B – Pokračujte ve tvorbě LAPBOOKU – podle zadání ve skupině Teams. Tentokrát zpracujte téma “hvězdy a souhvězdí” (základní popis + obrázek). 

Prezentace 

Video – Život a smrt hvězd  

Video – Souhvězdí 

Procvičování – souhvězdí 

Otáčivá obloha (nutno povolit flash animace – vlevo v horní liště) 

Video – Simulace vzniku naší Galaxie 

Film – Souhvězdí 

ONLINE HODINA 5.B: středa 25.11. od 8 hodin

______________________________________________________________________________

16. – 20.11.

Vesmír – Slunce

Uč. Str. 25 

PS str. 15/1,2 

Pro zájemce: 

Film – Slunce + kvíz (dobrovolné) 

Video – Slunce 

Prezentace – zatmění Slunce a Měsíce 

Video – Zatmění Slunce 

Animace – zatmění Slunce 

Dlouhodobý úkol pro 5.B: 

Začněte vyrábět LAPBOOK (“knížka na kolena”) na téma Vesmír. 

Tento týden zpracujte téma SLUNCE.  Bližší informace ve skupině Teams. 

ONLINE VÝUKA 5.B: ZMĚNA – STŘEDA 18.11. od 8 hodin

______________________________________________________________________________

6. – 13.11.

Půda

Učebnice str. 23 – 24 

PS str. 12 – vyřeš postupně celou stranu 

Pro zájemce: 

Půda –  video 

Složení půdy – video

Video 

Video – Proč na půdě záleží 

Prezentace  

______________________________________________________________________________

2. – 6.11.

Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje 

Uč. Str. 22 

Film – obnovitelné a neobnovitelné zdroje 

Prezentace – zdroje energie (do str.12) 

PL energie – přečíst text o energii a vypracovat PL (stáhnout a vytisknout nebo psát na papír), založit do portfolia 

Film – obnovitelné zdroje energie 

Film – cesta energie 

PL – práce s textem – přečíst, vyplnit, založit do portfolia  (nemusíte tisknout, stačí psát odpovědi na papír)

Kvíz – elektrárny

Elektrická energie – opakování

Test (podle učebnice str.21) – odpovědět a odevzdat do 8.11. 

Všechny úkoly jsou zadány v Teams a tam se také odevzdávají.

______________________________________________________________________________

19. – 23.10.

Energetické suroviny

Učebnice str. 17-18

PS str. 11/6,7

PL – dokončení

Vyhledat na internetu nebo v encyklopedii a zapsat do sešitu:

  • jak vzniklo černé uhlí (max. 3 věty)
  • odkud se k nám dováží ropa

Video – pro zájemce:

  • energetické suroviny – zde
  • těžba uhlí – zde
  • vznik zemního plynu – zde

Elektrická energie

Učebnice str. 19 – 21

Video – pro zájemce:

  • Druhy elektráren – zde
  • O bateriích – zde

S pomocí internetu nebo atlasu vyhledat a do sešitu zapsat názvy míst, kde se nachází elektrárny: jaderné (2), tepelné (4 – z toho 1 v KV kraji), vodní (3), větrná – v našem kraji

Zamyslet se a do sešitu zapsat, jak byste doma mohli šetřit el. energií (max. 3 věty)

Horniny a nerosty – opakování

Podívat se na video „Význam nerostných surovin“ – zde

Zamyslet se a do sešitu napsat přínosy a zápory těžby nerostných surovin (alespoň 2)

Test – horniny a nerosty – zde – do 18.10.

Dobrovolný úkol – aktivita – popsat svůj oblíbený kámen – PL zde

Učebnice str. 12-16