Zadání učiva pro žáky, kteří se neúčastní prezenční výuky:
Trávicí soustava, správná výživa, zuby
Uč. str. 60-61
PS 26-27
LAPBOOK: tentokrát budete zpracovávat trávicí soustavu a zuby. Chybět by neměl obrázek trávicí soustavy s popisem a uvedením významu, popis zubu a nejčastější onemocnění. Nic nezkazíte také zásadami zdravé výživy.
Odkazy na videa a články pro zájemce:
Video – cesta potravy lidským tělem ZDE
Video – trávicí soustava ZDE
Pyramida výživy ZDE
________________________________________________________________________________________________________________
12. – 16.4.
DÝCHACÍ SOUSTAVA
Uč. str.58, 91
PS str. 24/1, 25/5,6 – samostatná práce
PS 25/4 – společně na online hodině
PRAKTICKÉ CVIČENÍ – měření dechové a tepové frekvence
Do sešitu si překresli (nebo vytiskni a nalep) tabulku a proveď měření a zápis ZDE
LAPBOOK:
Tentokrát budete zpracovávat dýchací soustavu.
Důležité informace: obrázek (kreslený či vytisknutý) s popisem dýchacích cest, význam plic, nejčastější onemocnění dýchacích cest, 1.pomoc při zástavě dechu, můžete uvést i informace o Covid-19.
Odkazy na videa a dobrovolné procvičování pro zájemce najdete ve skupině Teams.
________________________________________________________________________________________________________________
6. -9.4.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA
UČ. str. 59
PS str. 23 – společně na online hodině
Zadání samostatné práce, dobrovolné procvičování a videa k tématu naleznete ve skupině Teams.
________________________________________________________________________________________________________________
29. – 31.3.
OPAKOVÁNÍ – OPĚRNÁ A SVALOVÁ SOUSTAVA
UČ. 55 – 57
Popsat jednotlivé části kostry, její význam, popsat druhy svalů, příklady a jejich význam.
Na online hodinu si připravit cviky na posílení svalů.
Součástí hodiny bude opakovací TEST na tyto dvě soustavy.
______________________________________________________________________________________________________
22. – 26.3.
OPĚRNÁ A SVALOVÁ SOUSTAVA
Uč. str. 55 – 57
PS str. 21-22 (společně na online hodině)
Zadání samostatné práce, dobrovolné procvičování a videa k tématu naleznete ve skupině Teams.
______________________________________________________________________________________________________
8. – 12.3.
VÝVOJ ČLOVĚKA
Uč. str. 71
Práce s textem – ZDE
Přečti si text o vývoji člověka a zapiš si do sešitu heslovitě typické znaky moderního člověka (čím se odlišuje od primátů). Zapiš si také slova, kterým nerozumíš, případně zkus vyhledat jejich význam. Prohlédni si obrázky a zkus porovnat kostru, lebku, dlaň a chodidlo člověka a opice. Vše si připrav na on-line hodinu.
LAPBOOK – tentokrát zpracujte části lidského těla – obrázek + popisky částí, které znáte (obrázek můžete nakreslit, vytisknout, vystřihnout z časopisu….)
Části těla – procvičování (hodnoceno jako aktivita) – ZDE
Videa pro zájemce:
Evoluce ve zkratce ZDE
Byl jednou jeden člověk ZDE
Evoluce – příběh člověka – dokument ZDE
______________________________________________________________________________________________________
22. – 26.2.
ČLOVĚK – SPOLEČNÉ ZNAKY S OSTATNÍMI ŽIVOČICHY
Uč. str. 53 – 54
PS str. 19/1,2 – společně na on-line hodině
PS 19/3 – samostatná práce – povinné, poslat do chatu v Teams do 27.2.
Zadání dobrovolných úkolů a odkazy na videa a procvičování najdete ve skupině Teams
_____________________________________________________________________________________________________
15. – 19.2.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Uč. str. 48 – 51
Prezentace ZDE
Odkazy na videa, dobrovolné procvičování a povinný test najdete ve skupině Teams.
______________________________________________________________________________
8. – 12.2.
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA NA ÚZEMÍ ČR, TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
Uč. str. 44, 48-51
PS str. 3 (pokud nemáte hotové), elektronický PS ZDE
Samostatná práce – povinná pro všechny, bude hodnocena dvěma známkami (PŘ + VV)
Vyber si živočicha ze seznamu ZDE (každý může být pouze jednou, to znamená, že kdo dřív přijde, dříve vybírá), napiš mi do zprávy ve skupině jeho číslo a po mém potvrzení vypracuj informační kartu podle zadání.
Zadání ZDE, odevzdání také – do 19.2.
Kontaktuj mě, pokud: nemáš doma potřebné pomůcky (není problém se domluvit na jejich vyzvednutí ve škole),
neumíš odevzdat úkol přes ZADÁNÍ (pošlu návod), máš jakýkoliv jiný problém s vypracováním či odevzdáním.
______________________________________________________________________________
- – 5.2.
VÝZNAM BOTANICKÝCH A ZOOLOGICKÝCH ZAHRAD
Učebnice str. 43, elektronická učebnice ZDE
Samostatná práce – zadání ve skupině TEAMS ZDE
______________________________________________________________________________
25. – 28.1.
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
Prohlédni si prezentaci ZDE
Do sešitu překresli a vyplň tabulku podle předlohy ZDE
(nadpis: Život v oceánech a mořích)
Nakresli nebo nalep obrázek alespoň jednoho mořského živočicha.
Vyhledej na mapě světa oceány a zapiš je do sešitu.
Vysvětli pojmy (jedním či dvěma slovy): salinita, biodiverzita, plankton.
Nic neposíláte – společná kontrola proběhne na online hodině.
Online hodina: středa 27.1. od 9 hodin
Odkazy na videa, procvičování a dobrovolné úkoly naleznou zájemci ve skupině Teams.
______________________________________________________________________________
18. – 22.1.
Pokračování učiva z minulého týdne
Učebnice str. 36 – 40
PS str. 7 (vyfotit a odevzdat v TEAMS do 22.1.)
PL – podnebné pásy (kdo ještě nemá)
Procvičování – kvíz z minulého týdne (hodnoceno jako aktivita)
Online hodina: středa 20.1. od 9 hodin
______________________________________________________________________________
11.1. – 15.1.
Podnebné pásy
Učebnice str. 35 (elektronická učebnice ZDE)
PS str. 6/10
Pracovní list ZDE – zadání ve skupině TEAMS
Prezentace ZDE
Procvičování ZDE (nepovinné – hodnoceno jako aktivita)
Termín online hodiny bude zveřejněn ve skupině TEAMS
Pro zájemce video:
Tropy ZDE
Deštné pralesy ZDE
Africké savany ZDE
Pouště ZDE
Prérie ZDE
Lesy mírného pásu ZDE
Polární pás ZDE
______________________________________________________________________________
4. – 8.1.2021
Vesmír – opakování
Podívejte se na dokument „Dobývání Měsíce“ – ZDE a odpovězte na otázky v kvízu – 5.B ZDE 5.A ZDE
PS str. 17/5-8
Pokud nemáte hotovo – PS str. 18 (nic neodevzdáváte)
Elektronická verze učebnice ZDE
Elektronická verze PS ZDE
Procvičování ZDE
Únikovka na opakování Vesmíru ZDE
Online hodina bude naplánována do konce týdne, sledujte prosím skupinu TEAMS.
Přeji všem hodně zdraví a těším se brzy na viděnou ve škole.
______________________________________________________________________________
23.11. – 27.11.2020
Souhvězdí, galaxie
Povinná jsou pouze cvičení v PS a tvorba lapbooku. Všechny odkazy jsou pouze doporučené k pochopení učiva.
Uč. str. 26 – 27
PS str. 16/1-4, 17/1-4
5.B – Pokračujte ve tvorbě LAPBOOKU – podle zadání ve skupině Teams. Tentokrát zpracujte téma “hvězdy a souhvězdí” (základní popis + obrázek).
Video – Život a smrt hvězd
Video – Souhvězdí
Procvičování – souhvězdí
Otáčivá obloha (nutno povolit flash animace – vlevo v horní liště)
Video – Simulace vzniku naší Galaxie
Film – Souhvězdí
ONLINE HODINA 5.B: středa 25.11. od 8 hodin
______________________________________________________________________________
16. – 20.11.
Vesmír – Slunce
Uč. Str. 25
PS str. 15/1,2
Pro zájemce:
Film – Slunce + kvíz (dobrovolné)
Video – Slunce
Prezentace – zatmění Slunce a Měsíce
Video – Zatmění Slunce
Animace – zatmění Slunce
Dlouhodobý úkol pro 5.B:
Začněte vyrábět LAPBOOK (“knížka na kolena”) na téma Vesmír.
Tento týden zpracujte téma SLUNCE. Bližší informace ve skupině Teams.
ONLINE VÝUKA 5.B: ZMĚNA – STŘEDA 18.11. od 8 hodin
______________________________________________________________________________
6. – 13.11.
Půda
Učebnice str. 23 – 24
PS str. 12 – vyřeš postupně celou stranu
Pro zájemce:
Půda – video
Složení půdy – video
Video – Proč na půdě záleží
______________________________________________________________________________
2. – 6.11.
Obnovitelné a neobnovitelné přírodní zdroje
Uč. Str. 22
Film – obnovitelné a neobnovitelné zdroje
Prezentace – zdroje energie (do str.12)
PL energie – přečíst text o energii a vypracovat PL (stáhnout a vytisknout nebo psát na papír), založit do portfolia
Film – obnovitelné zdroje energie
Film – cesta energie
PL – práce s textem – přečíst, vyplnit, založit do portfolia (nemusíte tisknout, stačí psát odpovědi na papír)
Kvíz – elektrárny
Elektrická energie – opakování
Test (podle učebnice str.21) – odpovědět a odevzdat do 8.11.
Všechny úkoly jsou zadány v Teams a tam se také odevzdávají.
______________________________________________________________________________
19. – 23.10.
Energetické suroviny
Učebnice str. 17-18
PS str. 11/6,7
PL – dokončení
Vyhledat na internetu nebo v encyklopedii a zapsat do sešitu:
- jak vzniklo černé uhlí (max. 3 věty)
- odkud se k nám dováží ropa
Video – pro zájemce:
Elektrická energie
Učebnice str. 19 – 21
Video – pro zájemce:
S pomocí internetu nebo atlasu vyhledat a do sešitu zapsat názvy míst, kde se nachází elektrárny: jaderné (2), tepelné (4 – z toho 1 v KV kraji), vodní (3), větrná – v našem kraji
Zamyslet se a do sešitu zapsat, jak byste doma mohli šetřit el. energií (max. 3 věty)
Horniny a nerosty – opakování
Podívat se na video „Význam nerostných surovin“ – zde
Zamyslet se a do sešitu napsat přínosy a zápory těžby nerostných surovin (alespoň 2)
Test – horniny a nerosty – zde – do 18.10.
Dobrovolný úkol – aktivita – popsat svůj oblíbený kámen – PL zde
Učebnice str. 12-16