Pokračujeme s kulturou počátku 19. století, a na řadu přichází romantismus. Projděte si následující prezentaci, a podle ní, případně učebnice, si vyplňte následující pracovní list. Ten buď nalepte do sešitu, nebo opište, a jako obvykle pošlete fotku. NEPOSÍLEJTE DOKUMENT VE WORDU A PODOBNĚ, POUZE FOTKU FYZICKY NAPSANÝCH ODPOVĚDÍ!
______________________________________
22. 2. – 26. 2.
Po minulém týdnu se pustíme pořádně do práce. Nové téma je národní obrození, a jako obvykle si projděte tuto prezentaci:
Videa k tématu:
Národní obrození – Dějiny udatného českého národa
Literatura, divadlo a národní obrození – Dějiny udatného českého národa
______________________________________
15. 2. – 19. 2.
Připomínám že do neděle 14. 2. mi máte poslat vyplněný pracovní list o Balkánu.
Tento týden budeme mít opět trochu méně práce, podíváme se na počátek 19. století v Habsburské monarchii a tzv. Metternichovský absolutismus. Přečtěte si v učebnici strany 82-83, a vypište si tuto prezentaci:
______________________________________
8. 2. – 12. 2.
Jak jsme se dohodli na hodině, zde je pracovní list na vývoj na Balkánském poloostrově:
Jako obvykle, pošlete mi fotku buď vypracovaného vytištěného papíru, nebo odpovědí opsaných do sešitu. Na online hodině si k tomu pracovnímu listu povíme víc. Čas máte do soboty 13. 2.
______________________________________
1. 2. – 5. 2.
Protože jsme již nakousli Evropu na počátku 19. století, posuneme se do dalších dvou důležitých zemí, a to do Francie a Ruska. Pročtěte si prosím v učebnici strany 77 až 79, včetně polského povstání. Více si k tomu povíme na hodině, a bude dost ptát. Zápis do sešitu je druhá polovina prezentace z minulého týdne, tj. černý text.
Byl vám také spuštěn slíbený kvíz na technickou revoluci a vývoj v Německu a Itálii.
______________________________________
25. 1. – 28. 1.
Zpět k politickým dějinám. Před týdnem jsme se zmiňovali o Svaté alianci jak o dohodě mezi třemi konzervativními panovníky, která měla zabránit revolucím a vlastně i reformám v Evropě. Dnes se podíváme na dva konkrétní případy, kdy se o podobné změny někdo v pokoušel, a to v Německu a v Itálii, stále ještě roztříštěných na hromady státečků. Přečtěte si prosím v učebnici stranu 76, a k tomu si potom vypište červený text z této prezentace:
Příští týden dostanete kvíz na technickou revoluci a na poslední látku.
______________________________________
18. 1. – 22. 1.
Pokud by vás zajímalo kde jste udělali chybu v posledním pracovním listu, zde je stejný list s doplněnými správnými odpověďmi.
I kdyby vás to nezajímalo, zkontrolujte si prosím svoji práci a případné chyby si opravte. Pouze u č. 13, kde jste mi většinou vypisovali nějaké to řízení domácí i zahraniční politiky to moc neřešte.
Tento týden nás čeká průmyslová revoluce. projděte si v učebnici strany 70-75, a také tuto prezentaci, kde najdete většinu důležitějších pojmů a také shrnutí do sešitu:
Videa k tématu:
Věk páry – Dějiny udatného českého národa
Industriální revoluce podle Lojzy
______________________________________
11. 1. – 15. 1.
Poslední co nám zbývá k dokončení učiva o období francouzské revoluce je probrat vídeňský kongres. Přečtěte si prosím tuto kapitolu v učebnici na str. 67, výpisky jsou zde.
V sobotu 9. 1. máte poslední šanci odevzdat pracovní list na francouzskou revoluci, který jsem vám zadával před vánočními prázdninami.
Videa k tématu:
Vídeňský kongres a změny Evropy po napoleonských válkách. Svatá aliance.
The Congress of Vienna, 1814-1815
The Congress of Vienna: Crash Course European History
______________________________________
4. 1. – 8. 1.
Vítejte do nového roku.
Když jsem zadával minulou práci, předpokládal jsem, že si budu hned po vánočních prázdninách vybírat na kontrolu sešity a známkovat pracovní list na francouzskou revoluci, který má být v něm. Protože se ale nějakou dobu neuvidíme, pošlete mi fotku vyplněného pracovního listu (případně odpovědí na otázky z pracovního listu) na chat v Teams. Někteří tak už udělali. Posílejte co nejrychleji, máte mít už hotovo. Pokud se opět setkám s tím, že jste opisovali, všichni které budu z podvodu podezřívat dostanou automatiky za 5.
Jako nové učivo nám vychází vláda Napoleona Bonaparte. Projděte si prosím tuto prezentaci, případně si přečtěte v učebnici strany 64-66, zápis do sešitu je na konci prezentace.
A protože do 14. 1. musíme uzavřít známky, bude vám na francouzskou revoluci a Napoleona také spuštěn Drill & Skill a kvíz ve Forms. Obojí je do 9. 1. Detaily se dozvíte ve skupině v Teams. Pracovní list, dril a kvíz budou vaše poslední známky v tomto pololetí.
Videa k tématu:
______________________________________________________________
11. 12. – 18. 12. 2020
Protože si všichni nestihli dopsat zápisky z poslední hodiny, dával jsem do skupiny v Teams text, a pro jistotu dávám odkaz i zde.
Naše nové téma je Francouzská revoluce. Pročtěte si prosím v učebnici strany 55-63 a do sešitu si vypracujte otázky z následujícího pracovního listu (ten si buď vytiskněte, nalepte a pište do něj, nebo pište jen odpovědi v celých větách přímo do sešitu) . BUDU JEJ KONTROLOVAT A ZNÁMKOVAT! Stránky kde najdete odpovědi jsou uvedeny v textu.
Vypadá to jako spousta práce, ale ve škole byste na to měli jednu hodinu, a vy máte týden. A možná i více…
______________________________________________________________
27. 11. – 4. 12. 2020
Dobrý den,
tento týden pouze dokončíme barokní umění. prosím vypište si červený text z této prezentace, ve druhé prezentaci jsou pouze dodatečné obrázky.
______________________________________________________________
20. 11. – 27. 11. 2020
minule jsme probrali Marii Terezii a Josefa II., které si zopakujeme pomocí Drillu & Skillu, který vám byl právě spuštěn. Příští týden si látku zopakujeme ještě důkladněji, pomocí Kvízu nebo písemné práce.
Jako nová látka nás čeká barokní umění. Projděte si prosím a vypište tuto prezentaci (shrnutí je na konci):
Zajímavá videa k tématu:
Baroko- Dějiny udatného českého národa
Barokní umění – Dějiny udatného českého národa
Jezuité – Dějiny udatného českého národa
Hrabě Špork – Dějiny udatného českého národa
______________________________________________________________
13. 11. – 20. 11. 2020
Máme za sebou vznik USA, a proto se vrátíme do českých zemí. Projděte si prosím tuto prezentaci:
Habsburská monarchie v 17. a 18. stol.
Výpisky najdete zde.
Byl vám dnes také spuštěn kvíz na vznik USA.
______________________________________________________________
6. 11. – 13. 11. 2020
další téma které nás čeká je vznik USA. Projděte si prosím tuto prezentaci, shrnutí do sešitu najdete na jejím konci. Příští pátek (13. 11) na toto téma dostanete kvíz.
Byl vám také spuštěn Drill & Skill na téma Francie za Ludvíka XIV, a Rusko.
Ve čtvrtek 12. 11. proběhne v 11,00 třídnická online hodina, budeme mluvit i o našich předmětech.
Zajímavá videa k tématu:
Americká válka za nezávislost – Edisco
Válka za nezávislost USA – Bohemian teacher
______________________________________________________________
2. 11. – 6. 11. 2020
Protože pracovní list z minula vám dal dost zabrat (kromě těch co ho opsali, případně neodevzdali vůbec), tento týden vezmeme trochu zlehka. Tématem je Rusko v 17. století, pročtěte si proto v učebnici strany 27-31, Ruská společnost v 17. století, Car Petr I. Veliký a Kateřina II. Veliká. Do sešitu si potom opište text z tohoto souboru, a chybějící místa doplňte podle učebnice.
Zajímavá videa k tématu:
Rusko po třicetileté válce (videoprezentace)
______________________________________________________________
16. 10. – 23. 10. 2020
Dějiny Anglie/Velké Británie jsme úspěšně dokončili, a proto se podíváme do Francie. Projděte si prosím tuto prezentaci, na jejím konci je i zápis do sešitu. Nezapomeňte odevzdat pracovní list z minulého týdne.
Zajímavá videa k tématu:
Francie za Ludvíka XIV. (videoprezentace)
Palác Versailles (fotky a videa z prohlídky)
Byl jednou jeden člověk – 18 Velké století Ludvika XIV
______________________________________________________________
14. – 16. 10. 2020
Pro zopakování poslední látky mám pro vás jeden pracovní list. Pro práci budete potřebovat učebnici, ale můžete použít třeba i internet. Pracovní list je ve formě obrázku, otevřete si jej proto třeba v Malování. Poslat jej můžete do konce příštího týdne, tedy do 23. 10, na školní mail (aubrecht.richard@zschodov.z), nebo mi jej pošlete v chatu Teams. Je samozřejmě na známky. Pokud budete mít nějaký problém, samozřejmě napište.