učivo 22. – 26. 2.
Podstatná jména rodu středního
- naučit se skloňovat vzor „stavení“ v jednotném i množném čísle
- procvičovat skloňování podstatných jmen podle vzorů město, moře, kuře, stavení
učebnice
77/5 napsat do ČJ-Š a poslat do Teams – bude známkováno
online procvičování:
http://dum.zsamskrovi.cz/cj-test-vy_32_inovace_039
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koncovky-podstatnych-jmen-stredni-rod-1-uroven/4991
————————————————————————————————————-
učivo 15. – 19. 2.
Podstatná jména rodu středního – vzor kuře
- naučit se skloňovat vzor „kuře“ v jednotném i množném čísle (je to velice důležité pro tvoření správných tvarů podstat. jmen)
- zopakovat skloňování vzorů město a moře
učebnice
do ČJ – Š 71/4
nadpis: vzor město, pod něj do dvou sloupců psát tvary pod. jmen (modrý rámeček)
pak vynechat řádek a psát to samé se vzorem moře
Toto cvičení budeme kontrolovat na online hodině ve čtvrtek 18. 2.
—————————————————————————————————————-
učivo8 . – 12. 2.
učebnice
68/8 napsat do ČJ-Š (do vět doplnit vhodná slova z nabídky ve správném tvaru a do závorky určit jejich pád
Toto cvičení bude známkované, prosím ofotit a poslat do Teamsů
68/10 ústně
str. 70 naučit se skloňovat vzor „moře“ v jednotném i množném čísle
71/3 opsat do do ČJ-Š a podtrhat barevně podle zadání
pracovní sešit
3/5, 6
——————————————————————————————————————–
1. – 5. 2.
stále opakovat určování pádů
začneme nové učivo – vzory podstatných jmen rodu středního
učebnice
66/3 naučit se skloňovat vzor město a další slova v tomto cvičení (koncovky) – ústně
68/6 napsat do čj-š, ofotit a poslat do Teamsů (dělat až po pondělní online hodině)
pracovní sešit
45/1, 2 (také dělat až po pondělní online hodině)
——————————————————————————————————————
učivo 25. 1. – 28. 1.
učebnice
63/3 napsat cvičení s doplněnými tvary sloves v 1. os., č. j., čas bud. (slovesa vybrat z nabídky pod cvičením)
64/1 vypsat z básničky pod sebe podstatná jména i s přesložkou a určit u nich rod, číslo, pád – budeme kontrolovat na online hodině ve čtvrtek 28. 1.
pracovní sešit
44/8 doplnit i, í / y, ý a pak vypsat 1podstat. jméno v rodě žen., 1 v rodě muž., a 1 v rodě středním a určit u nich rod, číslo, pád
46/4 př. plavat – plavání
Stále procvičovat určování pádů!!!!
————————————————————————————————————
učivo 18. – 22. 1.
pracovní sešit
28/3
42/1, 2
43/3, 5
do ČJ-Š napsat do dvou sloupců tato slova a určit pád
(př. bez maminky – 2. p.):
u lesa, zámek, kolem domu, pod talířem, s tetou, po obědě, Honzo!, ke stolu
budeme kontrolovat na online hodině ve čtvrtek 21. 1.
————————————————————————————————————–
učivo 11. 1. – 15. 1.
pracovní sešit
62/8
62/9 (jen doplnit y/i)
62/10 + 63/10 a, b
63/11 (vyhledat na internetu)
učebnice
zopakovat si rod a číslo podstatných jmen – str. 64 (ústně)
naučit se zpaměti pádové otázky 65/6
63/4 napsat do čj-š – 4 řádky, ofotit a poslat do Teamsů
——————————————————————————————————————
učivo 4. 1. – 8. 1.
opakování mluvnických kategorií sloves
pracovní sešit
56/4 (na každý řádek napsat sloveso a k němu správné zájmeno př. běžela – ona)
57/7 a, b, c 57/9
58/10 (kontrola na online hodině ve čtvrtek 7. 1.)
58/11
64/13
učebnice
62/7 ústně
————————————————————————————————————
učivo 23. – 27. 11.
Předpony
pracovní sešit
19/17, 18
21/4, 6
Slovní druhy
přečíst si z portfolia přehled slovních druhů (nebo z uč. str. 47)
pracovní sešit 39/1 (ohebné slovní druhy = prvních pět, neohebné = zbytek) prosím ofotit a poslat na Teams
pracovní list 30/k (ofotit a poslat do Teams)
————————————————————————————————
učivo 16. 11. – 20. 11.
učebnice
63/5 do ČJ-Š (ofotit a poslat do Teams)
pracovní list 30/j (ofotit a poslat do Teams)
pracovní sešit
17/12, 13, 14
—————————————————————————————————–
učivo 9. – 13. 11.
pracovní list 29/e (ofotit a poslat na Teams)
učebnice
23/5 (6 řádek) – napsat do ČJ-Š, vyfotit a poslat do Teams
pracovní sešit
19/17, 18
20/2
————————————————————————————————————–
učivo 2. 11. – 6. 11.
pracovní list 29/i
učebnice
předpony od-, nad-, pod-, před-
18/2 napsat do ČJ-Š a poslat do Teams na chat (do 8. 11.)
děti si musí uvědomit, zda se jedná o předponu (píšeme s „d“) nebo ne
– doporučuji si zkusit předponu oddělit (pokud to jde – např. od/hrnout, jedná se o předponu, pokud to nelze – např. ot/ázka, nejedná se o předponu)
pracovní sešit
str. 37
13/1
—————————————————————————————————–
učivo 19. 10. – 23. 10.
opakovat všechna vyjmenovaná slova (používat portfolio)
pracovní list 29/h
učebnice
45/7 (napsat do ČJ-Š)
pracovní sešit
36/4, 5, 6
Opakovat synonyma, antonyma, homonyma
synonyma (slova stejného nebo podobného významu) př. kámen-balvan, plakat-brečet
PS 7/5, 6
homonyma (slova, která stejně znějí, ale mají různý význam) př. pas – cestovní doklad i část těla, liška – zvíře i houba
PS 6/1, 2, 3
antonyma (slova protikladná) – př. úzký – široký, malý – velký
PS 8/9, 10, 11
Online hodina bude v pondělí 19. 10. Bližší info napíšu na Bakaláře. Na online hodinu si děti připraví: učebnici, pracovní sešit, pracovní list, penál, prázdný papír.
Vypracované úkoly neposílejte, budeme je kontrolovat na online hodině.
————————————————————————————————————-
učivo 14. 10. – 16. 10.
ČJ – učebnice
42/3 (cvičení napsat do ČJ-Š)
ČJ – PS
35/1 (vypracovat úkoly 1, 2, 3)
35/2, 3