ONLINE VYUČOVÁNÍ (povinné):
Pondělí 22.2. – 8:00-8:45 (sloh – líčení)
Úterý 23.2. – 8:00-8:45 (mluvnice – spojky, částice, citoslovce)
Středa 24.2. – 10:55-11:40 (literatura – dobrodružný román)
Pátek 26.2. – 10:55-11:40 (literatura – humoristický román)
Doučování Čj (pro přihlášené):
Čtvrtek 25.2. – 10:50-11:50
Samostatná práce:
Mluvnice – pracovní sešit s. 31 (neohebné slovní druhy – zkontrolujeme společně na části páteční hodiny literatury – nic neposílejte tentokrát)
DRILL – slovní druhy (mírné hodnocení) – průměr ze všech tří známek. Do 26. 2. 2021.
______________________________________________________________________________________________________
15.2.-19.2.2021
Milí sedmáci, tento týden proběhnou online hodiny podle rozvrhu, a to takto:
Povinné pro všechny – ONLINE
Pondělí 15.2. – 8:00-8:45 (sloh – popis)
Úterý 16.2. – 8:00-8:45 (mluvnice – příslovečné spřežky, stupňování příslovcí)
Středa 17.2. – 10:55-11:40 (literatura – román)
Pátek 19.2. – 10:55-11:40 (literatura – druhy románů)
Doučování Čj (pro přihlášené) :
Čtvrtek 18.2. – 10:50-11:50 (v týmu Doučování 7. B)
Samostatná práce:
Mluvnice – pracovní sešit str. 29 (celá) – modrá tabulka nahoře slouží jako zápis do školního sešitu.
!!! Online hodiny jsou povinné, kdo se z nějakého důvodu nezúčastní, doplní si veškeré učivo probírané na hodinách. Děkuji.
______________________________________________________________________________
8.2.-12.2.2021
Milí sedmáci,
opět zadávám práci na příští týden. Hodiny budou tentokrát dvě, zbytek bude samostatná práce.
ONLINE HODINY:
Úterý 9. 2. – 8:00 – 8:45 (mluvnice)
Středa 10. 2. – 10:55 – 11:40 (literatura)
DOUČOVÁNÍ ČJ: Čtvrtek 11.2. – 10:50 – 11:50 (pouze pro přihlášené)
SAMOSTATNÁ PRÁCE:
Mluvnice – pracovní sešit s. 23/cv. 4 a 6 – slovesný rod.
–příslovce – pracovní sešit s. 25: modrá tabulka slouží jako zápis
do sešitu; poté vypracujte cv. 1 a, b a cv. 3 dole.
DRILL – do 12. 2. je spuštěn drill – doplňovací cvičení i/í, y/ý. Drill je povinný, splníte ho celkem třikrát, časově neomezen. Výsledná známka, kterou zapíšu do Bakalářů, bude průměrem všech tří známek.
Sloh – popis předmětu. ZDE si prohlédněte prezentaci, součástí prezentace je i zápis. Na konci prezentace máte zadaný úkol, který zpracujete do sešitu slohu, ofotíte a pošlete mi do chatu na Teams či na školní e-mail.
Literatura (ve středu na online hodině).
______________________________________________________________________________
1.2.-5.2.2021
ONLINE hodiny:
Pondělí 1.2. – 8:00 – 8:45 (mluvnice)
Středa 3.2. – 10:55 – 11:40 (literatura)
ZMĚNA!!! Pátek 10:55-11:40 online (místo úterý )
DOUČOVÁNÍ ČJ: Čtvrtek – 10:50 – 11:50 (pouze přihlášení žáci)
Samostatná práce:
Mluvnice – pracovní sešit Procvičujeme češtinu – s. 24 (doporučuji udělat až po úterní hodině českého jazyka – v posledním cvičení je slovesný rod)
Sloh – ZDE je připravena prezentace, jejíž součástí je práce s textem – vypravování. Poslední strana slouží zároveň jako zápis do sešitu slohu – včetně vašich odpovědí. Vyfoťte a pošlete tak, jak jste zvyklí. Děkuji, H. H.
______________________________________________________________________________
25.1.-28.1.2021
Dobrý den,
v pátek 29. 1. 2021 vás čekají pololetní prázdniny, proto zadávám práci pouze na čtyři dny, z toho budou dvě hodiny společné online.
ONLINE vyučování
- Pondělí 25. 1. – 8:00-8:45 – online hodina (mluvnice)
- Středa 27. 1. – 10:55-11:40 – online hodina (mluvnice)
Na obě hodiny mějte připravené cvičné sešity, školní a pracovní.
PROCVIČOVÁNÍ UČIVA (MLUVNICE)
Pracovní sešit procvičujeme češtinu – str. 21/cv. 4a, 5, 6.
LITERATURA
Práce s textem – čítanka s. 107-108. Přečtěte si text a do sešitu LITERATURY vypracujte následující úkoly (nadpis Práce s textem, datum).
- Autor textu, název
- Jaký byl otec podle vypravěčky? Jaké měl vlastnosti?
- Jak se rodina chovala k hostovi?
- Jak vynahradil otec hostovi spálený klobouk?
- Co podle tebe potřebuje člověk ke šťastnému životu? Napiš tři věci.
- Najdi přísloví, kde se objevuje slovo „host“ a pokus se ho vlastními slovy vysvětlit.
SLOH
Zopakujte si části životopisu, strukturovaný životopis. (zápis máte v sešitě slohu).
Vypracované úkoly z literatury i mluvnice zasílejte průběžně na e-mail či do chatu v Teamsech. Budu hodnotit vaši aktivitu. Děkuji a přeji příjemný týden, H.H.
______________________________________________________________________________
12.1.-22.1.2021
Dobrý den,
v následujícím týdnu nás čekají opět tři společné hodiny (tentokrát dvě mluvnice a jedna literatura), samostatná práce bude opakováním učiva mluvnice (slovní druhy ohebné). Slohu se budeme věnovat ve škole.
Online vyučování:
- PONDĚLÍ 18.1. – 8:00-8:45 (číslovky a jejich skloňování – připravte si pracovní sešit)
- STŘEDA 20.1. – 10:55-11:40 (literatura – připravené mějte čítanky a sešity literatury)
- ČTVRTEK 21.1. – 10:55-11:40 (slovesa – opakování z předchozích ročníků- připraven mějte školní sešit a pracovní sešit)
Samostatná práce:
- Číslovky, slovní druhy – strana 17/cv. 2, 3
- Opakování číslovek – test na straně 19 (všechna cvičení)
Prosím, abyste si vypracovaný test ofotili a zaslali na e-mail anebo do chatu na Teams (soukromého) – pro kontrolu vaší práce.
______________________________________________________________________________
11.1.-15.1.2021
Dobrý den,
na tento týden jsem Vám naplánovala pouze mluvnici. Společné hodiny budeme mít tři.
Samostatná práce:
–pracovní sešit Procvičujeme češtinu:
- s. 14/cv. 6 a 8
- s. 15/cv. 9 a 10
- s. 16/cv. 1 a 2
Online vyučování:
- ÚTERÝ 10:00-10:45 (zájmeno jenž)
- STŘEDA 10:55-11:40 (shrnutí zájmen, opakování pravopisu)
- ČTVRTEK 10:55-11:40 (kontrola samostatné práce; číslovky a jejich druhy)
Společné online vyučování je povinné. Vždy mějte připraven školní i pracovní sešit a psací potřeby.
______________________________________________________________________________
4.1.-8.1.
Milí sedmáci,
nejprve bych Vám ráda popřála klidný a úspěšný rok 2021.
A co vás čeká následující týden?
Pondělí 4. 1. (sloh)
Zde si otevřete prezentaci (Teams – soubory – výukové materiály), na začátku prezentace vyluštěte „křížovku“, abyste se dozvěděli téma hodiny. Prezentaci si pročtěte a snímky 3, 5 a 7 použijte jako zápis do sešitu (sloh).
Úterý 5. 1. (mluvnice)
ONLINE vyučování – 10:00 – 10:45 (zájmena, druhy zájmen). Připravte si školní sešity, pracovní sešity a psací potřeby. ÚČAST POVINNÁ.
Středa 6. 1. (literatura)
Humor v literatuře – přečtěte si text na straně 127 (J. Neruda – Tři králové) a vypracuj následující úkoly – piš do sešitu literatury.
- Jméno autora, název ukázky
- Ve kterém století žil autor ukázky?
- Jak zní skutečná jména tří králů? Jak se jmenovali chlapci, kteří byli za tři krále převlečeni?
- Která situace v příběhu tě pobavila?
- Najdi v textu tři dějová slovesa.
Čtvrtek 7. 1. (mluvnice)
ONLINE vyučování – 10:55 – 11:40 (procvičujeme zájmena). Připravte si pracovní sešity a psací potřeby. ÚČAST POVINNÁ.
Pátek 8. 1. (literatura)
ONLINE vyučování – 10:00 – 10:45. ÚČAST POVINNÁ.
______________________________________________________________________________
Milí sedmáci, po týdenním setkávání zadávám práci na příští týden. Vzhledem k faktu, že jsme celý týden (kromě pondělí) probírali mluvnici, úkol z ní dostanete pouze jeden a zbytek se bude týkat literatury.
Mluvnice – pokračujeme s přídavnými jmény – stupňování přídavných jmen. Pročtěte si modrý rámeček v pracovním sešitě na straně 9 a vypracujte cvičení 9, 10 a 11.
Literatura – žánry poezie – balada (opakování) romance a epigram. Do pondělí umístím na naši skupinu v Teamsech výklad a zápisky k romanci a epigramu.
Vy máte za úkol: přečíst si texty v čítance
- s. 61 – V. Nezval
- s. 125 (epigramy)
Úkoly k ukázkám najdete v souborech v MS Teams.
Úkoly si zkontrolujeme v pátek 11. 12. společně na kratší online hodině – v 10:00.
______________________________________________________________________________
Dobrý den.
Opět zadávám práci na příští týden, tentokrát budou společné online hodiny tři a zbytek bude samostatná práce.
Pondělí 23. 11.
Sloh – zde (v MS Teams) je pracovní list, práce s textem. Jedná se o vypravování. Držte se instrukcí na pracovním listu.
Úterý 24. 11.
Mluvnice – podstatná jména pomnožná, hromadná a látková. Zápis do sešitu Š viz modrý rámeček na str. 4 v pracovním sešitě Procvičujeme češtinu. Poté udělejte cvičení 5 a, b, d a cvičení 6. Zkontrolujeme spolu na čtvrtečním vyučování.
Středa 25. 11.
ONLINE vyučování – 10:55 – 11:40 (4. hodina) – literatura – sešity literatury a čítanka
Čtvrtek 26. 11.
ONLINE vyučování – 10:55 – 11:40 (4. hodina) – mluvnice – pracovní sešit procvičujeme češtinu
Pátek 27. 11.
ONLINE vyučování – 10:00 – 10:45 (3. hodina) – literatura – čítanky a sešity literatury
______________________________________________________________________________
16.-20. 11.
Dobrý den.
Zadávám práci na příští týden. Jelikož nás čeká jeden den volna, máme o hodinu méně. Tentokrát jsem se rozhodla zadat vám práci na jednotlivé dny, abyste si ji případně lépe rozvrhli, zároveň to pro vás může být přehlednější.
Pondělí 16. 11.
Sloh – vypravování. Slohové cvičení (pište do cvičného sešitu) – vypravujte příběh, zážitek (můžete si ho buď vymyslet, nebo může být reálný). Rozsah – 10 řádků. Neposílejte, několik z vás si vyberu na online hodině a přečteme si společně.
Úterý 17. 11.
Státní svátek (volno)
Středa 18. 11.
Literatura – POVINNÉ – na MS Forms (klikni zde) je připravena práce s textem. Platí pro všechny, výsledky si zkontroluji v pátek po 15:00 a budete ohodnoceni známkou.
Čtvrtek 19. 11.
Mluvnice – pracovní sešit Procvičujeme češtinu – strana 36 (pracujte s přehledem v modrém rámečku) – cv. 16 a 18.
Pátek 20. 11.
Online vyučování – od 10:00 celá třída, připravte si školní sešity a pracovní sešity Procvičujeme češtinu.
DRILL – POVINNÝ – od pondělí do pátku (do půlnoci) bude spuštěn drill, opakování velkých písmen (to, co jsme zatím probrali). Drill je časově omezen a bude opět jedna možnost jej splnit. Za drill budete hodnoceni známkou.
To je ode mě vše, pokud si s čímkoli nebudete vědět rady, nebojte se mě kontaktovat tak, jak jste zvyklí. H. H.
______________________________________________________________________________
9. – 13. 11.
Dobrý den,
příští týden nás čekají dvě společné hodiny ONLINE, a to v úterý 3. vyučovací hodinu (10:00 – 10:45) a v pátek ve stejný čas (10:00 – 10:45).
Tentokrát se sejdeme celá třída společně.
Mluvnice (2 hodiny):
- První hodina bude společná, budeme pokračovat v učivu o psaní velkých písmen. Na hodinu si připravte školní sešit a pracovní sešit Procvičujeme češtinu.
- Procvičujeme češtinu str. 33 – křížovka a str. 34/cv. 10, 11 – pracujte s přehledy.
Literatura (2 hodiny):
- Zopakujte si znaky poezie – verš, rým, sloka, refrén (viz sešit literatury), dále pojmy lyrika a epika. Po kliknutí na tento odkaz se vám zobrazí druhy lyriky, prosím, prostudujte si a připravte se na páteční hodinu literatury. Tentokrát nic nezapisujte, vše uděláme v pátek.
- ONLINE hodina – ověřím si vaši přípravu (viz bod 1) a budeme společně pracovat s básní. Připravte si sešity literatury a čítanky.
Sloh (1 hodina):
V pátek na hodině literatury zadám práci i na sloh – bude souviset s tématem hodiny.
______________________________________________________________________________
2. – 6. 11.
Dobrý den, milí sedmáci,
na tento týden jsem pro vás připravila následující úkoly. Součástí vašeho dálkového studia budou i online hodiny, budete rozděleni na dvě části (1. část chlapci a 2. část dívky), každá skupina vždy po půlhodině, dvakrát týdně. Podrobnosti jsou na konci dnešního článku.
Mluvnice (2 hodiny):
Psaní velkých písmen. Jednoslovná a víceslovná vlastní jména.
- Pracovní sešit Procvičujeme češtinu – str. 32/ 1 – viz tabulka výše – jednoslovné vlastní názvy. Poučky z modré tabulky nahoře si prosím zaznamenejte do školního sešitu (nadpis Jednoslovná vlastní jména).
- Víceslovná vlastní jména – pracujte s přehledy na straně 32/1 a 33/2 (tzn. názvy světadílů, států, oblastí, nebeských těles a názvy měst, obcí a čtvrtí) a označte velká písmena ve cvičení 2, 3 a 4 na stranách 32-33. Výpisky nedělejte – po procvičení celé látky vám nachystám kompletní přehled. Všechna cvičení a velká písmena probereme a zkontrolujeme na online hodině.
Literatura (2 hodiny):
- Zopakujte si, co víte o povídce. Prezentaci k zopakování (pouze prohlédněte) najdete v aplikaci Teams na tomto odkaze . V druhé části prezentace je malý kvíz, zkuste si ověřit nabyté znalosti.
- V čítance si přečtěte povídku na straně 16-19. Odpovězte na následující otázky, své odpovědi zapište do cvičného sešitu, stranu ofoťte a nejpozději do pátku 6. 11. mi ji ofocenou pošlete (posílat můžete ideálně na e-mail houskova.hana@zschodov.cz anebo na whats app – telefonní číslo vám nechám v aplikaci Teams v naší skupině). Otázky se vztahují k textu na stranách 16 a 17, ovšem vzhledem k úkolu ze slohu si povídku přečtěte celou. Na otázky odpovídejte CELOU VĚTOU.
- Kdo je hlavním hrdinou povídky?
- Vypište z textu tři vlastní jména.
- V předposledním odstavci (s. 17) najdi a popiš, jaká situace hlavního hrdinu rozhněvala.
- Na straně 17 najdi výraz, který je synonymem ke slovu zvyk. (Synonymum je slovo stejného významu.)
- S čím vším vypomáhal stařík lidem v dědině?
Sloh (1 hodina):
Popis. Na základě přečtené povídky vlastními slovy popiš, jak vypadala příroda na jaře. Popis vypracujte do cvičného sešitu, rozsah bude 6-8 řádků, text bude souvislý. Pokuste se držet textu, avšak fantazii se meze nekladou. Ofocený popis mi prosím opět zašlete na e-mail nebo na whats app.
Obě práce, které mi zašlete (nebo také nezašlete) – to jest vypracované otázky z literatury a popis – budou ohodnoceny známkou! Děkuji.
ONLINE vyučování proběhne v úterý (1. skupina – chlapci – v 10:00, 2. skupina – děvčata – v 10:30) a ve čtvrtek (1. sk. 10:50 a 2. skupina 11:20). Na úterní hodinu si připravte pracovní sešity z mluvnice.
______________________________________________________________________________
19. – 23. 10.
Dobrý den,
úkoly na následující týden jsou následující:
Mluvnice a sloh (2+1 hodina):
V mluvnici budeme opakovat učivo o pravopisu z 6. ročníku, a to psaní předpon s(e)-, z(e)- a vz(e)- . Součástí opakování slohu budou výpisky k danému tématu.
- Zopakujte si, jaký je rozdíl mezi předložkou a předponou (předložka je např. před podstatným jménem, udává jeho pád, předpona je součást slova, která je před kořenem).
- Zde si přečtěte, kdy se ve slovech píše předpona s-, z- nebo vz-. Poté si udělejte přehled – výpisky – do školního sešitu (nadpis „Psaní předpon s-, z-, vz-). Pouze první tři body předpona s(e)-, předpona z(e)- a předpona vz(e)-.
- Pracovní sešit Procvičujeme češtinu strana 42/cvičení 1, 2 a 3. Zkontrolujte si s klíčem vzadu v pracovním sešitě.
Literatura (2 hodiny):
- Připomeňte si znaky literárního žánru povídka (rozsah, děj, postavy).
- V čítance na straně 14 si přečtěte povídku od Oty Pavla – Potok pana inženýra. Poté si zapište do sešitu literatury následující text a odpovězte na otázky k textu – také do sešitu literatury.
Povídka
je literární žánr kratšího rozsahu s jednoduchým dějem, odehrávající
se v krátkém časovém úseku, vystupuje zde méně postav než např. v
románu.
Úkoly k textu: (odpovědi na otázky najdeš na první straně příběhu)
- Kdo je autorem textu?
- Vypráví autor příběh v první nebo ve třetí osobě?
- O koho se vypravěč bojí?
- Ve čtvrtém odstavci najdi a vypiš personifikaci.
- Ve druhém odstavci najdi přirovnání.
- Jak se jmenoval pan inženýr?
- K jaké činnosti se používají předměty jako naviják, mušky, návazce?
______________________________________________________________________________
12.10. – 16. 10.
Dobrý den,
zadávám úkoly na tento týden. Jedná se především o opakování – vše si zkontrolujeme příští týden ve škole.
Mluvnice (2 hodiny):
Opakování pravopisu (prac. sešit Procvičujeme češtinu)
1. Psaní -mě-/-mně- : str. 40/cv. 3
2. Souhrnné opakování pravopisu – str. 41/cv. 3
3. Na tomto odkazu si procvičte psaní -n- a -nn- uprostřed slov.
Literatura a sloh (2+1 hodina):
Práce s literárním textem
1. Čítanka – na straně 11 si přečtěte báseň a do sešitu literatury vypracujte úkoly: 1) Autor a název básně.
2) Urči literární formu a literární druh ukázky.
3) V 1. sloce urči druh rýmu + zapiš schéma rýmu.
4) Z první sloky vypiš přirovnání.
5) Z textu vypiš všechny druhy koření.
6) Najdi a vypiš synonymum k výrazu špatné jídlo.
7) Vypiš slovo cizího původu.
2. Čítanka – na straně 12 si přečtěte báseň a vymyslete 5 otázek k textu (nedávno jsme dělali ve škole – pište do cvičného sešitu). Otázky si zkontrolujeme ve škole a společně si na ně odpovíme.